הצרות של לידקום: אסיפת מחזיקי האג"ח נדחתה

האסיפה הייתה אמורה להתקיים ביום שלישי אך נדחתה למועד לא ידוע

האם לידקום מתקרבת לפירוק? החברה, שנמצאת בתהליך הסדר חוב ומתקשה להגיע להסדר עם נושיה, הייתה אמורה לקיים אסיפת מחזיקי אג"ח ביום שלישי הקרוב, ה-22 בספטמבר. אלא שהחברה הודיעה לבורסה כי היא דוחה את האסיפה למועד בלתי ידוע, מה שמרמז על הקושי בה היא נתקלת בגיבוש הסדר.

לידקום, הבונה מגדלי תקשורת עבור זכייני רשתות סלולריות בשווקים מתעוררים, נקלעה להפסדי עתק, גירעון בהון העצמי והערת "עסק חי". המנכ"ל הטרי שלה, עופר בלוך, איים להתפטר אם לא יושג הסדר, אך לעת עתה חזר בו לבקשת הדירקטוריון. בינתיים, מאחורי הקלעים מתחולל מאבק בין הבנקים ומחזיקי האג"ח על נכסי החברה.

לפני פחות משבועיים פרסמה החברה הודעה שעלולה להפוך למסמר האחרון בארון הקבורה שלה. בהודעתה ציינה לידקום, כי בדיונים שהתקיימו בין נציגות מחזיקי האג"ח (סדרה א') שלה לבין נציג הבנקים הנושים, במהלך שלושת הימים שקדמו לראש השנה, לא הגיעו הושגו הסכמות בכל הנושאים שעל הפרק.

כזכור, לפי מתווה ההסדר שהציעה לידקום, הבנקים הממנים יעמידו לה מסגרת של ערבויות חדשות שתגדל באופן הדרגתי עד לסכום כולל של 11 מיליון דולר בסוף 2010, כנגד פיקדון שיוגדל באופן הדרגתי עד לאותו סכום כולל. באשר לבעלי האג"ח, מהם ביקשה החברה התחייבות כי לא ידרשו פירעון מיידי ולא ינקטו במהלך משפטי נגדה, ולבסוף - יחכו עד סוף 2010 כדי לראות את כספם בחזרה.

מטבע הדברים, בעלי האג"ח הרגישו נחותים בהסדר המוצע. לפיכך, פנתה החברה לנציגות מחזיקי האג"ח ולנציג הבנקים הנושים, בטיוטת מתווה להסדר שנועד לגשר על הפערים ביניהם בדרך של הצעת פשרה. אך "על אף מאמציה של החברה, טרם התקבלה הסכמת נציגות מחזיקי האג"ח והבנקים הנושים להצעת הפשרה, נמסר מלידקום, שמציינת כי "החברה ממשיכה במאמציה להגיע להסדר עם נושיה".

כזכור, ללידקום אשראי מתאגידים בנקאיים וחוב לבעלי אג"ח לטווח קצר בסך של 43.8 מיליון דולר, וחוב נוסף לבעלי האג"ח לטווח ארוך בגובה 21.1 מיליון דולר, כפי שעולה מדו"חותיה לרבעון השני. כתוצאה מהפסדים כבדים שרשמה במחצית הראשונה של השנה, בסך 33.6 מיליון דולר, נוצר לחברה גירעון בהון העצמי של 10.2 מיליון דולר.