מחממים את הגיזרה: האיראנים מתרגלים ירי טילים ארוכי טווח

איראן הודיעה כי היא שיגרה שני סוגים של טילים ארוכי טווח מסוג שיהאב 3 וסג'יל 2■ טווח הטילים מכסה את כל ישראל וחלקים גם מאירופה ■ משרד החוץ הצרפתי הביע מחאה רשמית על עצם קיום התרגיל

כמה ימים לפני שנציגיה פוגשים לשיחות את מקביליהם מהמערב, איראן עורכת ניסוי טילים שבמסגרתה משוגרים גם טילי קרקע-קרקע לטווח ארוך.

סוכנות הידיעות האיראנית טוענת היום (ב') כי "הניסוי נועד למטרות הגנה חלק מהתרגיל הרחב שנערך עתה ברפובליקה האסלמית". במהלך התרגיל, נורו הבוקר שני סוגים של טילים ארוכי טוח: טיל השיהאב 3 וטיל הסג'יל 2.

"אנחנו עדיין מחכים לתוצאות השיגורים בשביל לדעת אם הטילים פגעו במטרה", סיפר מפקד חיל האוויר האיראני, חוסיין סלאמה, לערוץ המקומי במדינה - פרס טיוי. "מדובר בטילים ארוכי טווח מסוג מתקדם שייצרו כוחות משמרות המהפכה".

הטילים יכולים להגיע לכל נקודה בישראל

המומחים משערים כי שני סוגי הטילים מסוגלים להגיע למרחק של 1,300 עד 2,000 ק"מ. טווח שפוגע בכל נקודה בישראל, ואף למקומות רבים באירופה כגון מוסקבה, יוון ואיטליה. טווח הטילים מכסה גם את הבסיסים האמריקניים ברחבי המפרץ הפרסי. "הטילים האיראניים מסוגלים לפגוע בכל מקום שמאיים על איראן", התבטא בכיר במשמרות המהפכה לסוכנות הידיעות החצי רשמית של איראן - פרס ניוז.

פריז כבר מיהרה לגנות את הפגנת השרירים האיראנית. משרד החוץ הצרפתי הביע מחאה רשמית על עצם קיום התרגיל, כמו גם עיתויו: ימים ספורים בלבד אחרי חשיפת מתקן נוסף להעשרת אורניום באיראן.

"הניסויים האלו יכולים רק להגביר את הדאגות של המדינות באזור", נאמר בהצהרה מפריז, "אנו מבקשים מאיראן לבחור בשיתוף פעולה ולא ביצירת חזיתות". דובר ממשרד החוץ האיראני הדגיש בתגובה, כי ניסוי הטילים תוכנן לפני זמן רב, ואינו קשור כלל לסערה התורנית סביב תכנית הגרעין.