מהדקים את החגורה: שיעור החיסכון בארה"ב יגיע ל-8% ויותר

כך לפי קרן האג"ח הגדולה בעולם, פימקו ■ נכון לחודש מאי, שיעור החיסכון של משקי הבית הגיע ל-6% - הרמה הגבוהה ביותר מאז 1998 ■ בדצמבר 1992 - הפעם האחרונה ששיעור החיסכון בארה"ב חצה את רף 8%

היועץ האסטרטגי של פימקו, קרן האג"ח הגדולה ביותר בעולם, ריצ'רד קלרידה, מעריך כי שיעור החיסכון של משקי הבית בארה"ב עשוי להגיע ליותר מ-8%, ובכך לפגוע בצריכה הפרטית ולהכביד על ההתאוששות של הכלכלה האמריקנית מהמשבר הפיננסי.

"אני מסתכל על הכוס החצי ריקה", אמר קלרידה במהלך ראיון ברדיו של "בלומברג". "ההיסטוריה מלמדת אותנו שהצרכן מגיע ומציל את המצב בעיתות של התאוששות כלכלית. אך עכשיו המצב שונה, אנחנו נראה צריכה מתונה יותר".

מאז היוודע היקפו של המשבר הפיננסי, האמריקנים החלו ללוות פחות על מנת לתקן את מאזניהם, כאשר הם דוחפים את שיעור החיסכון מסך ההכנסה הפנויה ל- 6%, נכון למאי - הרמה הגבוהה ביותר מאז 1998.

הפעם האחרונה ששיעור החיסכון בארה"ב חצה את רף 8% היתה בדצמבר 1992. נציין כי הצריכה בארה"ב מהווה כ-70% מהפעילות הכלכלית בארה"ב.

מסקר של סוכנות הידיעות "בלומברג", עולה כי 8% בלבד מהאוכלוסיה הבוגרת בארה"ב מתכננת להגדיל את צריכת משקי הבית, כאשר כשליש מתכוונים להוציא פחות ו-58% "ימשיכו עם הרגלי הצריכה הנוכחיים". כ-75% מהנשאלים מסרו כי הם הקטינו את הצריכה הפריטת בשנה האחרונה.