הכדורגל שייך לעם? אפילו בברזיל כבר לא בטוחים

רק 600 אלף בתי-אב במדינה רכשו את חבילות הצפייה בתשלום של ליגת הכדורגל הבכירה (פיי-פר-ויו) לעונת 2009 ■ 12.6% מכלל המתחברים - למשחקים של פלמנגו

ממחקר שפורסם לאחרונה בברזיל עולה שרק 600 אלף בתי אב רכשו את חבילות הצפייה בתשלום של הליגה (פיי-פר-ויו) לעונת 2009. מתוך זה, הקבוצה שרושמת הכי הרבה מתחברים לחבילות המשחקי שלה היא פלמנגו - 12.6% מכלל המתחברים בפיי-פר-ויו הם למשחקי הקבוצה (כ-76 אלף מתחברים בסך הכל). בברזיל ניתן לפי הסכם השידור החדש לרכוש חבילות שידורים לקבוצה אחת בלבד, לעונה שלמה או למשחקים בודדים.

מהפכת שידורי ה-PPV בברזיל נמצאת בעיצומה בשלוש השנים האחרונות, אחרי שבפרק הזמן הזה נרשמה עלייה של 300% בכמות המתחברים לערוצים בתשלום של הליגה הברזילאית.

על-פי הסכם השידורים החדש לשנים 2009-2011, זוכות הקבוצות בליגה הברזילאית לחלוקת ההכנסות מהסכמי ה-PPV על-פי כמות המנויים שבוחרים להתחבר למשחקים. נכון לעכשיו, פלמנגו תזכה לנתח של 5.8 מיליון אירו בזכות התחברות של צופים לשידור הקבוצה, בעוד שקורינתיאנס תהנה מ-5.5 מיליון אירו.

בסך הכל, מספר המתחברים הכולל לקבוצות הליגה הברזילאית מבטיח לקבוצות סכום של 44 מיליון אירו. בוטאפוגו, שמדורגת במקום העשירי ברשימה עם 29 אלף מתחברים, תבטיח לעצמה סכום של כ-2.1 מיליון אירו.