אלי ברקת במו"מ לרכוש את השליטה בבית ההשקעות דש איפקס

(עדכון) - מדובר על נתח של 48.5% במחיר של 28 שקל למניה, קרי פרמיה של כ-27% על מחיר השוק

איש העסקים אלי ברקת מנהל מו"מ לרכישת כ-48.5% מבית ההשקעות דש איפקס במחיר של 28 שקל למניה, קרי פרמיה של כ-27% על מחיר השוק. ההערכה היא כי ברקת מנסה לרכוש את החזקותיהם של מוזי ורטהיים (12%) המנ"כלים המשותפים ויקטור שמריך ועידו נויברגר (כ-4% כל אחד), קרן אולד ליין של סיטי (13%) ואיש העסקים נתן חץ (8.3%). עם זאת, ייתכן שברקת ירכוש עד 55% מדש.

אלי ברקת הוא אחיו של ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, אשר מחזיק בשליטה בקבוצת BRM יחד עם יובל רחבי - אותה קבוצה שמנהלת את המגעים לרכישת השליטה בדש. אשתו אלונה היא הבעלים של קבוצת הכדורגל הפועל באר שבע. בעבר השקיע ברקת כ-400 אלף דולר בחברת אבטחת התוכנה צ'ק פוינט כשעוד הייתה בתחילת דרכה, תמורת 50% ממניות החברה. השקעה זו עשתה לו רק טוב והוא מכר את המניות ב-400 מיליון דולר.

"קיבלנו לאורך השנים לא מעט פניות מאנשי עסקים ומגופים שונים, אשר היו מעוניינים לרכוש מניות של החברה", אמר המנכ"ל עידו נויברגר. "פנייתם של אלי ברקת ו-BRM היא להערכתנו, הפנייה המתאימה ביותר לחברה, לעובדיה ולבעלי מניותיה ולפיכך היא הבשילה לכדי משא ומתן מתקדם. אני משוכנע, כי במידה והעסקה תצא לפועל תהיה לה תרומה ליציבותה של הקבוצה ולהמשך צמיחתה בכל תחומי פעילותה".

את הרבעון השני של השנה סגר דש איפקס עם רווח נקי של 57.7 מיליון שקל, עלייה של 23% לעומת הרבעון הקודם. הרווח הנקי במחצית הראשונה הסתכם ב-104.7 מיליון שקל. ההכנסות ברבעון השני צמחו ב-20% והסתכמו ב-120.8 מיליון שקל, בעיקר הודות לצמיחה בפעילות הליבה - ניהול קופ"ג, קרנות נאמנות ותיקי השקעות.