מבוכה בטויוטה: 3.8 מיליון מכוניות שנמכרו בארה"ב יוחזרו לתיקון

גלובס tv כלי הרכב שנקראים לתיקון במוסכי החברה כוללים את המכוניות המשפחתיות קמרי ואבלון, הרכב ההיברידי פריוס, הטנדרים במותגי טקומה וטונדרה, דגמי היוקרה של לקסוס, IS250, IS350 ו-ES350

יצרנית הרכב היפנית טויוטה מוטור הודיעה כי ב-3.8 מיליון כלי רכב שמכרה בארה"ב נתגלתה תקלה המחייבת את החברה לאסוף חזרה את המכוניות לצורך תיקון. בחברה חוששים כי שטיח רצפה רופף בדגמים שנמכרו עלול ללחוץ על דוושת הדלק.

כלי הרכב שנקראים לתיקון במוסכי החברה כוללים את המכוניות המשפחתיות קמרי ואבלון, הרכב ההיברידי פריוס, הטנדרים במותגי טקומה וטונדרה, דגמי היוקרה של לקסוס, IS250, IS350 ו-ES350.

לחזור למוסך

החשש התעורר לאחר שבהתנגשויות שבהן נהרגו חמישה בני אדם, היו מעורבים דגמים של טויוטה, בעיקר מהדגם ההיברידי פריוס. ההודעה של החברה על התקלה היא בעלת ההיקף הגדול ביותר בתולדות טויוטה, שבנתה לעצמה מוניטין של בטיחות ואיכות שבעזרתו היא הצליחה לדחוק אשתקד את יריבתה האמריקנית מהמקום הראשון ברשימת יצרניות הרכב הגדולות בעולם.

טויוטה ורשויות הפיקוח על הבטיחות בארה"ב קראו לבעלי המכוניות המדוברות להסיר את כל שטיחי הרצפה בצד הנהג בשישה דגמים של טויוטה ולקסוס שיוצרו בשש השנים האחרונות כצעד בטיחותי מיידי.

דובר טויוטה, יוטה קגה, אמר שהתקלה בשטיחי הרצפה קיימת רק בכלי רכב שנמכרו בארה"ב. החברה בודקת אם הבעיה נובעת משטיחי הרצפה עצמם, או מהאופן שבו הם הותקנו בכלי הרכב. הממשל האמריקני מסר כי קיבל דיווחים על 100 אירועים, כולל 17 התנגשויות שבהן נהרגו חמישה בני אדם, ושבכולן היו מעורבים כלי רכב מתוצרת טויוטה.

"מהלך דחוף"

לדברי שר התחבורה של ארה"ב, ריי להוד, "מדובר במהלך דחוף". הקריאה ללקוחות החברה להביא את מכוניותיהם למוסכים של טויוטה מתרחשת בעיתוי קריטי עבור טויוטה, שעושה מאמצים קדחתניים לקצץ בהוצאות כדי להתאושש מהפסדי השיא שהיא צפויה לרשום השנה. בחברה אמרו כי עדיין מוקדם מדי להעריך את עלות המהלך.

קורט סנגר, אנליסט רכב בדויטשה סקיוריטיס, העריך את עלות התיקונים של התקלה בסכום של 5-10 מיליארד ין (50-100 מיליון דולר), ואמר שהבעיה החשובה יותר היא דימויה של החברה. היום (ד') נסחרה מניית טויוטה בטוקיו בירידה של 1.1%, לעומת ירידה של 0.2% בלבד במדד ניקיי, לעומת עלייה במניותיהן של יצרניות רכב יפניות מתחרות.