חמאס: "נוכיח כי גלעד שליט בחיים ובבריאות טובה"

(עדכון) - בחמאס ערכו מסיבות עיתונאים בעקבות הפרסום על העברת קלטת וידיאו עדכנית של החייל החטוף ■ בארגון טוענים כי הם מעוניינים בהשלמת המו"מ במהירות האפשרית, אך "העקשנות הישראלית" היא שמעכבת הסכם סופי ■ במשפחת שליט בירכו על פריצת הדרך: "זהו צעד בכיוון הנכון"

התפתחות בעסקת גלעד שליט: ישראל תשחרר 20 אסירות פלסטיניות בתמורה לאות חיים מהחייל החטוף גלעד שליט.

הקבינט המדיני ביטחוני אישר את שחרורן של העצירות הפלסטיניות כצעד בונה אמון מול חמאס. מנגד, יעבירו המתווכים המצריים והגרמניים קלטת וידאו באורך של דקה אחת לפחות, שצולמה בשבועות האחרונים של גלעד, שמספקת פרטים על מצבו.

ההערכות הן כי בקלטת ייראה גלעד עצמו מדבר למצלמה כשהוא מחזיק בידו משהו המוכיח כי הקלטת צולמה ממש לאחרונה. בחמאס מציינים כי המתווך הגרמני שצפה בקלטת העיד כי שליט "נראה במצב טוב". דברים ברוח זו אמר גם בכיר החמאס בדמשק אבו מרזוק: "הכוונה היא להוכיח שהוא בחיים ובבריאות טובה".

במשפחת שליט בירכו על ההתפתחויות האחרונות והגדירו אותן כ'צעד ראשון בכיוון הנכון'. "המשפחה מצפה בכיליון עיניים לקבל אימות חיים אותנטי ראשון מגלעד", נמסר בהודעה מיוחדת. "יחד עם זאת המשפחה לא תנוח ולא תשקוט בתמיכת הפעילים המסורים והציבור הרחב, עד אשר נראה את גלעד בבית לאחר כמעט 1200 ימים, שגלעד נמק בכלא החמאס"

בנוסף קראו בני המשפחה לשני הצדדים להמשיך בתהליך בנחישות ובעקביות "עד להשגת התוצאה הסופית במהירות".

העסקה המדוברת, אמורה לצאת לפועל כבר ביום שישי הקרוב, לאחר שראש המודיעין המצרי עומר סולימאן אישר אותה. חגי הדס, האמון על המשא ומתן מטעם ישראל, אמור לקבל לידיו את הקלטת, בשעת שעצירות חמאס ישוחררו.

אבו מרזוק: "לא תישאר אסירה בכלא"

במסיבת עיתונאים מאולתרת שארגן חמאס, אישר דובר הזרוע הצבאית אבו עוביידה את קיום העסקה. לדבריו, העסקה הגיעה בעקבות הצלחת המגעים בין התנועות הפלסטיניות למתווכים הגרמניים. "זו עסקה קטנה אך היא השלב הראשון במגעים הרבה יותר רחבים", מסר דובר הזרוע הצבאי. "כרגע הכובש הציוני הוא שמעכב את העסקה".

אבו-מרזוק בירך על העסקה. "זה צעד חיובי בכיוון הנכון", אמר הבכיר. "הצעד הזה מכין את הדרך לשחרור כל העצירות שבידי ישראל". בנוסף, סיפר אבו מרזוק כי פרטים נוספים על הקלטת ישוחרר בקרוב.

במסיבת העיתונאים פירט הדובר את זהותן של הנשים שישוחררו: 4 נשים מחמאס, 5 מפתח, 6 מהגי'האד, 7 מהחזית העממית, 3 מחברון, 8 משכם, 4 מרמאללה, 3 מבית לחם, אחת מג'נין, ואם ובנה מעזה.

אבו מרזוק התייחס לעובדה כי רוב האסירות אינן שייכות לחמאס. "חשובות לנו כל האסירות", אמר בכיר חמאס. "בלי קשר להשתייכותן הארגונית. במסגרת עיסקת החליפין לא תישאר אסירה בכלא".

במסיבת עיתונאים נוספת של חמאס נמסרו דברים גם על המו"מ לעסקה מלאה. "חמאס מעוניין לעשות את העסקה במהירות האפשרית", אמר דובר הארגון אבו זרורי. "מה שמעקב השגת הסכם סופי היא העקשנות של הישראלים. אנו מכבדים מאוד את המתווך המצרי שמנסה להגיע לעסקה".

נתניהו: "שהעולם ידע שגלעד חי"

"חשוב שכל העולם ידע שגלעד חי וחמאס אחראי לגורלו", אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הקבינט. "הקבינט החליט להיענות ליוזמה לקראת השלבים המכריעים בעסקה לשחרור שליט".

אישור העסקה המקדימה אמור להביא בסופו של דבר למיצויה של העסקה הכוללת: שחרור שליט בתמורה לשחרורם של מאות אסירים. יחד עם זאת, גורם מדיני בכיר מוסר היום כי "המו"מ עוד צפוי להיות ארוך וקשה, וכי חגי הדס מעדכן באופן יומיומי את משפחת שליט בהתפחויות".

"זה צעד קטן אך צעד חשוב בדרך להשלמת העסקה", אמר נשיא המדינה שמעון פרס, "אך אנחנו לא רוצים להשלות אף אחד".