בדיקת מדד גלובס-ערך: המשרדים הזולים באזור השרון - בנתניה

רמת השרון היא העיר היקרה ביותר בשרון בכל הקשור בשכירת משרדים, ונתניה היא הזולה ביותר. מאידך, שכירת משרדים בשטח המוניציפאלי של מועצת חוף השרון מאפשר הוזלה משמעותית בעלויות הפעלת משרד

רמת השרון היא העיר היקרה ביותר בשרון בכל הקשור בשכירת משרדים, ונתניה היא הזולה ביותר. מאידך, שכירת משרדים בשטח המוניציפאלי של מועצת חוף השרון מאפשר הוזלה משמעותית בעלויות הפעלת משרד.

מבדיקה שנערכה בששה מוקדים באזור השרון בהם ניתן להפעיל משרדים, נבדקו עלויות שכירת משרד בשטח ברוטו של 300 מ"ר הכולל מחסן בשטח של עד 20% מהשטח.

מסתבר שרמת השרון היא העיר בה עלויות השכירות ועלויות הארנונה הן הגבוהות ביותר באזור השרון. הרצליה דומה לרמת השרון בכל הקשור לחיוב הארנונה, אולם עלויות השכירות זולות יותר. נתניה היא העיר הזולה ביותר הן בתשלומים למשכיר והן בתשלומים לעירייה. בנתניה, ככל ששטח המשרד גדול יותר מ-300 מ"ר, הרי שחיוב הארנונה הולך ופוחת עבור כל מ"ר נוסף.

רעננה גובה סכום נמוך ב-8.5% למשרדים שאינם בקומת קרקע בהשוואה לתעריף בקומת קרקע. כפר סבא גובה עבור מחסן של משרד מחצית מהתעריף למשרד.

אלטרנטיבה ראויה ביותר למיקום משרדים היא בשטח המוניציפאלי של חוף השרון - המושבים יקום, שפיים וגעש. במקומות אלו הארנונה למשרדים נמוכה במיוחד, והתוצאה הכוללת של השכירות נמוכה ודומה לעלויות של נתניה.

נאור אליהו הכותב הוא מנכ"ל חברת ערך - מיסוי עירוני וניהול נדל"ן.