אופיר נאור: "אסים עשתה תרגיל למנוע כינוס אסיפת האג"ח"

הנהלת החברה החדשה לא שלחה את יפויי הכוח של האג"ח שהיא מחזיקה בהם לאחר שביצעה רכישה עצמית וכך לא היה קווארום לפתיחת האסיפה שהייתה אמורה להתקיים היום

הסכסוך בין מחזיקי האג"ח של חברת אסים לבין בעלי השליטה החדשים עולה מדרגה: הבוקר (א') אמורה הייתה להתקיים אסיפת אג"ח רשמית, אך לבסוף התקיימה פגישה בלבד בין מחזיקי האג"ח לחברה, כיוון שלא התקיים קווארום מספק בכדי לקיים אסיפת אג"ח. פירושו של דבר שהצדדים הסתפקו בשיחה ולא יכלו לקבל החלטות אופרטיביות ומחייבות. האסיפה הבאה תתקיים ביום ראשון הקרוב, ומחזיקי האג"ח שבים ומאיימים לפתוח בהליכים למימוש הביטחונות.

לעו"ד אופיר נאור המייצג את מחזיקי אג"ח א', יש הסבר מדוע היו חסרים קולות באסיפה: "אסים עשתה תרגיל שנועד למנוע את כינוס האסיפה במסגרתו החברה באופן מכוון לא שלחה את יפויי הכוח של האג"ח שהיא מחזיקה בהם וכך לא היה קוורום לפתיחת האסיפה. מחזיקי האג"ח רואים זאת בחומרה רבה".

"מחזיקי האג"ח נתנו לחברה הזדמנות לשכנע אותם לבטל את ההחלטה לבצע פירעון מיידי, אך היום הסתבר לנו לצערינו שהחברה דוחה את היד שמושטת לה לשלום", הוסיף עו"ד נאור. בפגישה שהתקיימה היום ביקשה הנהלת אסים זמן רב יותר מחודש בכדי שתוכל לבחון את היקף הנכסים שברשותה.

בנוסף, החברה דווחה אמש לבורסה כי "מבדיקות שערכה ההנהלה החדשה עד כה עולה כי בידי החברה מסת נכסים המספיקה כדי לעמוד בהתחייבויותיה, לפחות לשנתיים הקרובות. החברה פועלת לשם גיוס הון נוסף". עד שימצא פתרון - חוסר האמון בחברה מחלחל לתשואת הזבל של האג"ח סביב 60%.

ניב אהרוני, מנכ"ל משותף באסים, אמר כי "החברה לא ידעה מי יגיע לאסיפה ולכן אין שום קשר לזה שלא הגענו עם מסמך שמעיד על אחזקותינו באג"ח. זה התפקיד של עו"ד נאור להביא את מחזיקי האג"ח. האם זה בכלל נכון שחברה תביא עימה מצד אחד ייפוי כוח ומצד שני לא תהיה זכאית להצביע? חרחורי המלחמה לא טובים לאף אחד. לא עשינו שום תרגיל ואף ביקשנו לדחות את האסיפה לאחרי החג כדי שיהיה קווארום, אך עו"ד נאור סירב. אז זה גול עצמי שלו".