תקציב הפרסום של רשת מיסטר זול יוצא למכרז

תקציב הפרסום של הרשת מקבוצת קו-אופ ישראל יעמוד על כ-10 מיליון שקל בשנה ■ רמי מנדל, מנכ''ל קו-אופ ישראל: התנאי העיקרי להשתתפות במכרז הוא ניסיון בתחום הרשתות קמעונאיות וחברות המזון

רשת קו-אופ ישראל יוצאת למכרז על תקציב הפרסום של רשת מיסטר זול בהיקף של כ-10 מיליון שקל בשנה - כך נודע ל"גלובס".

הרשת תפנה בימים הקרובים ל-10 משרדי פרסום ותעביר להם בריף בנוגע לתנאי ההתמודדות במכרז. מתוכם ייבחרו 5 משרדים שיתבקשו להציג פרזנטציית קריאייטיב ואסטרטגיה. הזוכה במכרז אמור להיבחר בתוך פחות מחודש.

קו-אופ ישראל מפעילה שני תתי-רשתות: מיסטר זול וממן, שיחד מונות כ-54 סניפים בפריסה ארצית עם מחזור פעילות של כ-1.2 מיליארד שקל. הרשת הגדולה מביניהן היא מיסטר זול, המונה 43 סניפים.

תקציב הרשת טופל עד עתה באמצעות מור-קורן, שהפכו עם הזמן ל-TBWA דיגיטל, לאחר שהבעלים מכרו את מניותיהם לרמי יהושע מבעלי יהושע TBWA. בשנה האחרונה הצטרף למערך הפרסום של החברה משרד הפרסום קוואטרו מקבוצת אדלר-חומסקי, שקיבל לידיו את החלק הקטן יחסית בתקציב - של רשת ממן. כידוע, משרד הפרסום אדלר-חומסקי&ורשבסקי עצמו מטפל בתקציב שופרסל.

תקציבי הפרסום של הרשתות הקמעונאות הם בדרך כלל תקציבים אסטרטגיים במשרדי פרסום, ויש להניח כי התקציב יעורר עניין רב בקרב המשרדים השונים, שרובם פנויים לטפל בתקציב. למעשה, המשרדים הגדולים שמנועים מהתמודדות הם רק מקאן-אריקסון ושטרית מדיה גרופ, החולקים בתקציב רבוע כחול; וגיתם ואדלר-חומסקי, החולקים בתקציב שופרסל.

עד עתה לא נתפסה קבוצת קו-אופ ישראל כמפרסם אטרקטיבי במיוחד, שכן שתי הרשתות שלה - מיסטר זול הממוצבת כרשת זולה שכונתית, וממן הממוצבת כרשת שהדגש שלה הוא מחיר ושירות - הפנו את עיקר הפרסום שלהם, גם בטלוויזיה, לפרסום הארד סייל. עם זאת, עם גדילתה המואצת של הרשת והפיכתה לאחת הגדולות בישראל, התקבלה גם החלטה אסטרטגית ללכת לתהליך של מיתוג, שיבנה את התפיסה שלה בקרב קהל הצרכנים כרשת גדולה וכן יאפשר מבצעי מכירות כלל-ארציים.

רמי מנדל, מנכ''ל קו-אופ ישראל, אישר את הידיעה. מנדל הוסיף כי תקציב הפרסום של הרשת לשנת 2010 יעמוד על כ-10 מיליון שקל, מתוכם כ-7 מיליון שקל לפרסום רשת מיסטר זול.

בנוסף, מנדל הדגיש כי התנאי העיקרי להשתתפות במכרז הוא שהמשרדים המתמודדים יהיו בעלי ניסיון בתחום הרשתות קמעונאיות וחברות המזון.