הזהב בשיא של 1,039 דולר לאונקייה בשל חששות מאינפלציה

במהלך יום המסחר הגיע מחיר הזהב ל-1,045 דולר ■ הנפט ננעל בעלייה של 0.6% למחיר של 70.9 דולר החבית ■ דולר חלש תרם לעליית הזהב והנפט ■ הבנק המרכזי של אוסטרליה העלה היום במפתיע את הריבית

יום הסטורי היום בשוקי המתכות (ג'): הזהב, המתכת שנחשבת ליקרה ולאצילית מכולן, שברה היום את מחיר השיא של כל הזמנים וננעלה במחיר של 1,039.7 דולר לאונקייה. במהלך המסחר נגע הזהב במחיר אונקייה של 1,045 דולר.

הסיבה לקפיצה ההסטורית במחיר המתכת היקרה כפולה: מחד, חששות אינפלציוניים של משקיעים, שאומנם מעודדים מתוכניות התמריצים של הממשלות ומהעובדה כי להוציא את הבנקים המרכזיים של אוסטרליה וישראל, אף בנק מרכזי לא "העז" להעלות עדיין את הריבית. מאידך, שמועות עיקשות מדברות על כך שכמה מדינות המפרץ הפרסי מעוניינות להפסיק להצמיד את מחיר הנפט לדולר האמריקני מעלות חששות לגבי חוזקו של המטבע האמריקני וגורמות למשקיעים לברוח ל"נמל המבטחים" שמציעה המתכת הנוצצת.

"בטווח הקצר, אנחנו נראה עליות נוספות מעל המחיר העכשווי", אנר האנליסט דניאל סמית' מ-Standard Chartered. "עלינו לראות עוד כמה ימי מסחר בהם מחיר הזהב נסגר מעל מחיר השיא הנוכחי כדי 'להרגיש נוח עם המחיר'", הוסיף סמית'.

בעלייה היום משלים הזהב עלייה של 17% במחירו השנה והוא פרץ את שיאו הקודם, שנקבע במארס 2008, שעמד על 1033.9 דולר לאונקייה.

הנפט סיים את יום המסחר בעלייה של 0.6%

הנפט הגולמי ננעל הערב בעלייה של 0.6% למחיר חבית של 70.9 דולר. לעליית הנפט תרמו חולשת הדולר ועליות בשוקי המניות, שמגבירות את הבטחון בהתאוששות עולמית.

"זה באופן ברור עניין של מט"ח", אמר בארט מלק, אסטרטג סחורות ב-BMO Capital Markets. "ראינו את הבנק המרכזי באוסטרליה מעלה את הריבית - אות להמשך היחלשות הדולר האמריקני", הוסיף מלק.