אמזון משיקה את הקינדל ב-100 מדינות ומורידה את מחירו

הקורא האלקטרוני של החברה יהיה זמין ב-19 באוקטובר לרכישה ב-100 מדינות ברחבי העולם במחיר של 279 דולר ■ מנכ"ל אמזון: "החזון שלנו הוא שקינדל יספק ללקוח כל ספר שהודפס אי-פעם בכל שפה, בתוך 60 שניות"

ענקית הקמעונאות המקוונת אמזון תתחיל למכור את קורא הספרים האלקטרוני הפופולרי שלה, קינדל, ביותר מ-100 מדינות בעולם, ביניהן סין ומרבית מדינות אירופה. עד כה נמכר הקינדל רק בארצות-הברית.

אמזון הודיעה אמש (ג') כי הקורא האלקטרוני שלה יהיה זמין ב-19 באוקטובר לרכישה ב-100 מדינות ברחבי העולם במחיר של 279 דולר. בארה"ב מחיר הקינדל עומד היום על 299 דולר. אמזון הודיעה כי היא מתכננת להוריד את מחיר הקורא האלקטרוני בארה"ב ב-13% ל-259 דולר.

המהלך יעניק לאמזון יתרון עולמי על פני מתחרותיה, ביניהן חברת סוני, שהיא יצרנית מוצרי האלקטרוניקה השנייה בגודלה בעולם אחרי אמזון.

באמזון רואים בקינדל כאחד המקורות החשובים לצמיחת ההכנסות של החברה. אמזון מסרה כי למעלה מ-200 אלף ספרים באנגלית יוכלו להיקרא באמצעות המכשיר החדש.

מנכ"ל אמזון, ג'ף בזוס, מסר לסוכנות הידיעות רויטרס כי "החזון לטווח הארוך של אמזון הוא שקינדל יספק ללקוח כל ספר שהודפס אי-פעם, זמין בדפוס או לא, בכל שפה, בתוך 60 שניות".

קוראי הספרים האלקטרוניים צפויים להיות אחד מהלהיטים החמים של עונת החגים הנוכחית. אנליסטים סבורים כי ההודעה על ההשקה לקראת עונת החגים מעידה על התחממות המאבק בתחום הקוראים האלקטרוניים בין אמזון לסוני.

חברת המחקר פורסטר העריכה כי בארה"ב יימכרו 3 מיליון קוראים אלקטרוניים ב-2009, לעומת 2 מיליון בשנת 2008. פורסטר צופה כי הנתח של אמזון משוק הקוראים האלקטרוניים יעמוד על 60% ב-2009, וכי נתחה של סוני צפוי לעמוד על 35%.