נוכחות ישראלית בולטת בתערוכה ביטחונית אמריקנית

תעש מציגה פצמ"ר מדויק המיועד לכוחות האמריקנים באפגניסטן ■ אלביט מציגה רובוט קטן המיועד למשימות לחימה אורבאנית ■ רפא"ל מציגה בין היתר מערכת הגנה אווירית מסוג "כיפת ברזל"

ריכוז התעשייה הביטחונית העולמית בתערוכה אחת שנמשכת שלושה ימים, מביא לקשירת עסקים באינטנסיביות ששנה שלמה של מגעים לא מייצרת.

תערוכת מערכות הביטחון AUSA שמסתיימת היום (ד') במרכז הקונגרסים בוושינגטון ואשר מתקיימת פעם בשנתיים, מעוררת תכונה רבה בקרב התעשייה הביטחונית הישראלית, והחברות השונות יציגו במהלכה פיתוחים מתוצרתן במטרה לקדם עסקאות פוטנציאליות.

התערוכה נחשבת אמנם פחות מלה בורז'ה, הסלון האווירי שהתקיים ביוני השנה, ספינת הדגל של כל תחום התעופה, אולם גם AUSA היא יעד חשוב לאנשי התעשייה הביטחונית, המקווים ליצור שם קשרים עסקיים.

עם חברות התעשייה הביטחונית הישראליות שמציגות בה פיתוחים שלהן נמנות בין היתר רפא"ל, אלביט, התעשייה האווירית, התעשייה הצבאית, אירונאטיקס, אלישרא ותדיראן מערכות.

התעשייה הצבאית (תעש), למשל, מציגה בתערוכה פצמ"ר מדויק המיועד לכוחות האמריקנים באפגניסטן. הפצמ"ר פותח ע"י צוות משותף של תעש וחברת ריתאון האמריקאית.

כינויה של פצצת המרגמה החדשה הוא 20GM DAGGER 1 ("פיגיון"), והיא מונחית על-ידי מערכת GPS ומערכת ניווט אינרציאלית (ניווט באמצעות מדי תאוצה). הפגיון 120 מאפשרת ללוחמים לפגוע בדיוק של עד 10 מטרים מהמטרה. הפצצה תוכננה בהתאמה למערכות הנשק ותורת הלחימה של יחידת מרגמות ה-120 מ"מ של הצבא האמריקני.

אלביט מערכות והחברה הבת שלה בארה"ב, Elbit Systems of America, מציגות בתערוכה בין היתר מיצג מולטימדיה ייחודי, של קונספט לחימה במדפים סגורים - לא עוד חשופים בצריח. המטרה: להגן על חיי אדם מבלי לפגוע באפקטיביות הלחימה. על הקונספט הזה מושתתים מל"טים בנויים, וכך גם כל הכלים האוטונומיים מתוצרת אלביט מערכות, החל מהווייפר (רובוט קטן ללחימה אורבאנית), עבור בעמדות הנשק הנשלטות מרחוק, וכלה בכלי הרכב האוטונומי, הספינה האוטונומית וכן הלאה. המיצג ידגים כיצד הקונספט הזה מתבטא בפתרונות מתוצרת אלביט, ובכללם סגירת מעגלי אש ופתרונות רדיו.

רפא"ל מציגה גם היא בתערוכה מגוון רחב של פתרונות ללוחמה אורבאנית, ובהם SAMSON-RCWS 30 - עמדת נשק נשלטת עם טיל ספייק אלקטרו-אופטי, ומערכת הגנה אווירית מסוג "כיפת ברזל". בראש משלחת רפאל לתערוכת עומד יו"ר רפאל, אלוף (מיל.) אילן בירן.