ניו אימאג', המחזיקה בשליש מרשת אירית, תובעת 13 מיליון שקל מבנק לאומי

טוענת כי הבנק ביטל ביולי האחרון בחוסר תום-לב את מסגרת האשראי של אירית ללא כל התראה מוקדמת ■ בתוך כך הוגשה לאישור הצעת הסדר הנושים של רשת ג'אמפ, לרבות מכירתה תמורת 18 מיליון שקל

חברת ניו אימאג' השקעות בבעלות האחים אהוד וליאור זליכה, המחזיקה בשליש ממניות רשת האופנה אירית (IRIT), שנמצאת בהקפאת הליכים, הגישה תביעה בסך 13 מיליון שקל נגד בנק לאומי. זאת, בטענה כי הבנק ביטל ביולי האחרון בחוסר תום-לב ובאורח מיידי את מסגרת האשראי של אירית ללא כל התראה מוקדמת, למרות שהיא לא חרגה מהמסגרת.

האחים זליכה טוענים, באמצעות עו"ד אברהם לוי, כי הם הופנו ללאומי על-ידי הראל ויזל, מבעלי פוקס, ורעייתו לימור, שהיתה בכירה בבנק. לדבריהם, הבנק טען בפניהם כי הוא בעל ידע רב בטיפול בעסקאות אשראי לגופים עסקיים דוגמת אירית.

לטענתם, אנשי הבנק - ובמיוחד מנהל הסניף ברחוב איינשטיין בתל-אביב, צבי זימבר - שיכנעו אותם כי הם יהיו לקוחות מובחרים אם יעבירו את חשבונם מבנק דיסקונט ללאומי.

האחים מציינים כי הסניף ראה בחברה פוטנציאל עסקי שיאפשר לזכות ברווחים מהותיים, וכי כאשר זימבר ראה את סכומי ההפקדות שלהם - הוא התלהב מההזדמנות העסקית.

ניו אימאג' השקיעה ברכישת שליש ממניות אירית ומתן הלוואת בעלים בסך 1.8 מיליון דולר. לטענת החברה, ביולי היתה אירית בתוך מסגרת האשראי המאושרת, אך בחוסר תום-לב החליט לאומי לבטל באורח מיידי את מסגרת האשראי ללא כל התראה מוקדמת. זאת, לדבריה, בשל ערבוב פסול ומוטעה בין שתי ישויות משפטיות: אירית וחברת ג'אמפ (JUMP), שהחזיקה שני שלישים ממניות אירית ונכנסה להקפאת הליכים.

לדברי האחים זליכה, כתוצאה מביטול מסגרת האשראי נכנסה אירית לסחרור בשל אי-כיבוד צ'קים בסכום של 300 אלף שקל.

הסדר נושים לג'אמפ

בתוך כך, הנאמן של ג'אמפ בהקפאת הליכים, רו"ח מנחם רהב, מבקש מבית במשפט המחוזי בתל-אביב לאשר את הסדר הנושים, לרבות הצעת הרכישה לחברה על-ידי חברת מלכה ריטייל גרופ תמורת 18 מיליון שקל.

תוכנית הסדר הנושים מתבססת על קבלת התמורה בגין רכישת ג'אמפ, מימוש מלאי, מימוש פיקדונות נזילים שבידי הבנקים וכן מימוש חובות וכרטיסי אשראי.

בהתאם להסדר, קבוצת הנושים בדין קדימה - הכוללת את העובדים, רשויות המס, רשויות מקומיות ומשכירים, שהחוב בגינם עומד על 7.5 מיליון שקל - יקבלו 100% מחובם; ואילו קבוצת הנושים הרגילים - לרבות בעלי ערבויות אישיות, שהחוב בגינם עומד על 30.3 מיליון שקל - יקבלו כ-30% מחובם; החוב לנושים מובטחים עומד על 8.7 מיליון שקל.

ג'אמפ הגיעה לחדלות פירעון, בין היתר בשל השקעותיה בחברה הבת, אירית ליין, בהיקף של 27 מיליון שקל. החל מאוגוסט הנאמן מפעיל את ג'אמפ באמצעות חברת מתאים לי.