הזהב לא עוצר: עלה ב-0.5% למחיר 1,043 דולר לאונקיה

במהלך המסחר התוך יומי הגיע מחירו של הזהב ל-1,048.2 דולר לאונקייה ■ החוזים העתידיים על הנפט הגולמי למסירה בנובמבר ננעלו בירידה של 1.75% למחיר של 69.60 דולר החבית לאחר פרסום דו"ח המלאים השבועי

אין רגע דל במתכת הצהובה: לאחר שאמש (ג') שבר מחירו של הזהב את שיא כל הזמנים, המשיך היום הזהב לעלות וננעל בעלייה של 0.5% למחיר של 1,043.3 דולר האונקייה. במהלך המסחר התוך יומי הגיע מחירו של הזהב ל-1,048.2 דולר לאונקייה.

ברקע המסחר היום, כמו אמש, החששות מהתפרצות אינפלציונית בשל הותרת הריבית ברמות נמוכות הסטורית.

"העלייה היציבה במחיר הזהב היא תוצאה של קרנות אשר מבקשות לרכוש נכסי זהב. כך מומנטום הקנייה ממשיך", כך אמר ג'ורג' גירו, סוחר מתכות ב-RBC Capital Markets.

"לזהב יש פוטנציאל אפסייד רציני גם לשנה הבאה", אמר ג'ורדן קוטיק, אנליסט בברקליס קפיטל. "מבחינה טכנית, ישנה התנגדות חזקה ב-1,370 דולר. אם ההתנגדות תיפרץ, תיתכן 'ריצת מחיר' ל-1,500 דולר האונקייה", הוסיף קוטיק.

ירידות בנפט לאחר דו"ח המלאים

החוזים העתידיים על הנפט הגולמי למסירה בנובמבר ננעלו בירידה של 1.75% למחיר של 69.60 דולר החבית. בשעה 16:30 שעון ישראל פורסם הנתון השבועי אודות מלאי הנפט ומוצריו, שהצביע על ירידה של 978 אלף חביות לעומת הצפי לעלייה של 2 מיליון חביות.

נתון זה תדלק את חששות המשקיעים מירידה חדה בביקושים לזהב השחור וגרם, כאמור, לצניחה במחיר חבית הנפט.

"הנתונים הבסיסיים של שוק הנפט עדיין דוביים", ציין טאריק זאהיר מ- Tyche Capital. "אנחנו מרגישים שהוא ימשיך להיחלש", הוסיף זאהיר.
[לאתר תעודות סל ו-ETF's][לטבלת חוזים עתידיים]