וול סטריט סגרה עוד ערב ירוק: סרגון זינקה ב-15%

התביעות הראשוניות לדמי אבטלה ירדו מעבר לצפי לרמה הנמוכה ביותר מאז ינואר ■ סרגון הודיעה על שת"פ עם אלווריון בפרויקט בארה"ב ועל חוזה נוסף שם ■ המכירות ברשתות הקמעונאות עלו לראשונה זה 13 ח'

רווח מפתיע של אלקואה ונתונים טובים מהצפי מתחום התעסוקה בארה"ב שלחו את וול סטריט לעוד יום של עליות שערים, כאשר בסיום עלו המדדים המובילים בכ-0.6%-0.75%, המשקיעים מקווים כי דו"חותיה של אלקואה יהיו סנונית ראשונה המבשרת על עונת דו"חות טובה מהצפוי.

"בראש ובראשונה, הדו"ח משקף צעדי התייעלות מאסיביים אשר הובילו לרווחיות משופרת; אך ההכנסות, שגם הן הפתיעו לטיובה, הן איתות להתאוששות של החברות", אמר סטפן קולק, אסטרטג ביוניבנק.

מעבר למניות הסחורות, במוקד העניינים היה היום גם מגזר הקמעונאות, כאשר הרשתות פירסמו את רמת מכירותיהן בספטמבר ולאחר 13 חודשים רצופים של ירידה דיווחו על עלייה של 0.1%. זאת בעוד שאנליסטים בשוק ציפו לקיטון כולל של 2%.

באותו הקשר אך מכיוון שוק הנדל"ן, פורסמו היום נתונים לרבעון השלישי שהצביעו על כך ש-10.3% מהנכסים במרכזי קניות בארה"ב פנויים; שיא של 17 שנה. הפגיעה הקשה ביותר נרשמה בנכסים אשר בנייתם הושלמה במהלך השנה שעברה, כאשר בהם כ-30% ממרכזי הקניות נפתחו כשהתפוסה בהם 50% בלבד ואף פחות מכך.

הכלכלן רוביני שוב פאסימי ומעריך כי שוק הדירות בארה"ב עוד לא הגיע לתחתית וצפוי להערכתו נראה עוד ירידה של כ-10% במחירים. כאשר התייחס לתחום הנדל"ן המסחרי אמר רוביני כי בשנה הבאה נראה כי ההפסדים הקשורים להלוואות שניתנו לצורך מימון נדל"ן מסחר ירשמו הפסדים בסך של כ-2 טריליון דולר.

גם הסחורות, כהרגלן בימים האחרונים, משכו תשומת לב - הזהב שובר עוד שיא, והגיע גם הערב לרמת שיא חדשה כשנסחר ב-1,060 דולר לאונקיה אך נקבע בסיום בעלייה של 1% ל-1,055 דולר לאונקיה. החוזים העתידיים על הנפט הגולמי סגרו בעלייה של 3% ל-71.69 דולר לחבית לאחר שמוקדם יותר נסחרו מתחת ל-70 דולר. נציין כי הדולר בעולם ממשיך להחלש והאירו עולה כנגדו ב-0.57% ל-1.48 דולר. כנגד סל המטבעות יורד מדד הדולר לשפל של 14 חודשים.

הבנק האירופי המרכזי, כמו גם הבנק המרכזי בבריטניה, הותירו היום את הריבית על כנה.

דאו ג'ונס נאסד"ק S&P 500

ירידה בתביעות לדמי אבטלה

הדו"ח השבועי בדבר התביעות הראשוניות לדמי אבטלה, שפורסם ב-15:30, שעון ישראל, הצביע על ירידה של 33 אלף במספר התביעות שהסתכמו ב-521 אלף לעומת צפי כי הירידה תיהיה מתונה בהרבה ל-540 אלף תביעות חדשות מ-551 אלף בשבוע שלפני כן. מדובר במספר התביעות הנמוך ביותר שנרשם בארה"ב מאז חודש ינואר. גם במספר התביעות המתמשכות חלה ירידה חדה מהצפוי והן הסתכמו ב-6.04 מיליון איש. שני הנתונים חיזקו את מגמת העלייה בחוזים העתידיים.

ב-16:00 פורסם דו"ח שעניינו המלאים הסיטונאיים לחודש אוגוסט. הנתון הצביע על ירידה של 1.3% לעומת צפי לירידה של 1% בהמשך לקיטון של 1.6% בחודש יולי.

עונת הדו"חות יצאה לדרך בתרועה

יצרנית המשקאות הקלים, פפסיקו , פירסמה היום את דו"חות הרבעון השלישי, רווחיה עלו ב-9% ל-1.72 מיליארד דולר או 1.09 דולר למניה לעומת צפי כי תדווח על רווח של 1.02 דולר למניה, הכנסות החברה ירדו ב-1% ל-11.08 מיליארד דולר לעומת צפי כי יעלו ל-11.25 מיליארד דולר.

נציין הערב לחיוב את מניית חברת האופנה ליז קלייבורן שזכתה לחוזה בלעדי למותגיה עם רשת הקמעונאות JC פני .

אלקואה , שהיתה אמש לחברה הראשונה ב"מועדון הדאו ג'ונס" היוקרתי שדיווחה על תוצאות הרבעון השלישי, הכתה את התחזיות ובגדול, כאשר הציגה רווח של 4 סנט למניה, לעומת צפי להפסד של 9 סנט למניה. בכך מסתיימים למעשה 3 רבעונים רצופים של הפסדים לחברה.

משרד המשפטים האמריקני פתח בחקירת טענות, לפיהן IBM מנצלת לרעה את הדומיננטיות שלה בעסקי המחשבים המרכזיים, במטרה למחוץ מתחרים. ענקית מחשבים נוספת, DELL , הודיעה אמש כי היא סוגרת מפעל ומפטרת 905 עובדים.

חברת eBay , מפעילת אתר המכירות המקוונות הגדולה בעולם, חוותה עלייה במכירות בחודשים אוגוסט וספטמבר - לראשונה מאז יולי 2008. כך עולה ממחקר שערכה חברת ChannelAdvisors, אשר מסייעת לסוחרים למכור דרך eBay, אמזון ואתרי מכירות אחרים. לפי הנתונים, מכירות הסוחרים המשתמשים באתר eBay למעלה משנה עלו ב-4.6% באוגוסט וב-5.1% בספטמבר.

סקיילקס מציעה למוסדיים בישראל סדרת אג"ח חדשה והרחבת 2 סדרות קיימות כדי לגייס150 מיליון שקל - כך נודע ל"גלובס". החברה, שבשליטת אילן בן-דב, מתכוונת לקיים את המכרז למוסדיים בשבוע הבא, כאשר האג"ח שתונפקנה תגובינה במניות פרטנר כביטחונות - כמו בהנפקה הקודמת בה גייסה כ-1.5 מיליארד שקל.

סרגון ואלווריון דיווחו היום כי הן משתפות פעולה לבניית רשת וויימקס בדור רביעי עבור חברת אופן-ריינג' בארצות הברית. סרגון תספק פיתרונות מתקדמים לרשת הוויימקס, שבונה אלוריון לאופן ריינג'. הרשת תאפשר אספקת שירותי קול ונתונים מתקדמים בפס רחב לכ- 6 מיליון משתמשים, הפזורים ב-546 מרוחקות רשויות מקומיות ב-17 מדינות ברחבי ארה"ב.

אורכית עשויה לזכות בחוזה בהיקף של 16 מיליון דולר בשלב הראשון. החברה תשתתף בפריסת רשת תקשורת בדרום ובמערב הודו, כאשר חברת Alphion, עימה ניגשה אורכית למכרז לבניית רשת תקשורת של חברת התקשורת הממשלתית ההודית BSNL, הודיעה היום כי החברה ההודית בחרה בה.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]