ברוסיה חוזים: מכירות האשלג בעולם יקטנו השנה במחצית

כך עולה מראיון עם מנהל המכירות של תאגיד ייצוא האשלג הרוסי ל"בלומברג" ■ התחזית ל-2009 היא הפסימית ביותר שנשמעה בענף עד היום ■ פוטאש צופה כי מכירות הדשנים העולמית תרד השנה בכ-40%

תאגיד ייצוא הדשנים הרוסי, BPC, מעריכה כי מכירות הדשנים העולמיות צפויות להסתכם השנה במחצית מרמתן בשנת 2008. כך מסר מנהל המכירות של החברה, אולג פטרוב, אתמול (ו') בראיון לסוכנות הידיעות "בלומברג". BPC מאגד תחתיו את אורלקלי הציבורית (סימול: URKA:RU בבורסת RTS הדולרית במוסקבה) וביילרוסקלי שבשליטת ממשלת ביילרוס.

לפי התחזית, שנחשבת לפסימית ביותר עד היום שנשמעה בענף, עימו נמנית גם כימיקלים לישראל (כי"ל ) המקומית שבשליטת החברה לישראל , מכירות הדשנים העולמיות צפויות להסתכם השנה לכל היותר ב-30 מיליון טון, ואף עשויות להיות נמוכות עד כדי 25 מיליון טון. זאת, בהשוואה למכירות שהסתכמו ב-54 מיליון טון בשנת 2008.

פטרוב התייחס גם לשנת 2010 ואמר כי הוא צופה התאוששות בביקוש העולמי לדשנים וכי המכירות יסתכמו ל-45 מיליון טונה.

לשם השוואה, פוטאש , יצרנית הדשנים הגדולה בעולם, צופה כי מכירות הדשנים העולמית תרד השנה בכ-40% לעומת השנה שעברה וצופה כי מכירות הדשנים שלה בעולם ב-2010 יסתכמו ב-50-55 מיליון טון. חברת הדשנים הגרמנית K+S צופה מכירות של 40 מיליון טון השנה ומכירות של 50 מיליון טון בשנה הבאה.