מכירת ואלור למנטור צפויה להיסגר היום; השווי - 81 מיליון דולר

מגלם פרמיה של 21% על המחיר הנוכחי ■ ואלור, אחת מהחברות הישראליות הנסחרות בשוק ההון הגרמני, צפויה לעבור היום לידיה של Mentor Graphics האמריקנית, כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס" לפני כחודשיים

ואלור , אחת מהחברות הישראליות הנסחרות בשוק ההון הגרמני, צפויה לעבור היום לידיה של Mentor Graphics (סימול: MENT.O) האמריקנית, כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס" לפני כחודשיים. ל"גלובס" נודע כי היום בערב - או לכל המאוחר בימים הקרובים - צפויה להיסגר עסקת מכירת החברה הישראלית לחברה האמריקנית לפי מחיר של 4.6 דולר למניה (3.1 אירו) המשקף שווי חברה של 81 מיליון דולר.

ואלור נסגרה ביום שישי על מחיר של 2.59 אירו - 3.8 דולר - ולכן המחיר לפיו תתבצע העסקה משקף פרמיה נאה של 21% לאחר שמניית ואלור השלימה עלייה של 159% מתחילת השנה.

ואלור מפתחת פתרונות תוכנה לייעול תהליכי התכנון, הייצור וההרכבה של מעגלים מודפסים. החברה הוקמה לפני כמעט 18 שנה מתוך קרביה של אורבוטק , שנולדה כתוצאה ממיזוג של אופטרוטק ואורבוט. עופר שופמן, מנכ"ל ונשיא החברה הקודם, הקים אותה יחד עם משה קוברסקי, שמיל דולברג ושלמה אלמוג, ארבעתם יוצאי אורבוטק.

על בעלי המניות בואלור נמנים קופות וקרנות של דש איפקס (18.8%); שלמה אלמוג, ממייסדי החברה (8.4%); שמואל (שמיל) דולברג, גם הוא מהמייסדים (8.4%) ומשה קוברסקי, מייסד נוסף (7.6%). כמנכ"ל החברה הנוכחי מכהן דן הוז.

הרוכשת, חברת Mentor Graphics, נסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 891 מיליון דולר והכנסותיה אשתקד (בשנה הפיסקאלית שהסתיימה בינואר האחרון) עמדו על 789.1 מיליון דולר אך בשורה התחתונה רשמה החברה הפסד כבד של 88.8 מיליון דולר לעומת רווח נקי של 28.8 מיליון דולר בשנה שלפני. Mentor Graphics מייצרת, משווקת ותומכת בתוכנה וחומרה שמיועדים לעיצוב מוצרים אלקטרוניים, ומעסיקה כיום 4,500 עובדים.