נתניהו: "דו"ח גולדסטון הוא ניסיון לשלול מישראל הזכות להגנה עצמית"

ראש הממשלה בפתח הישיבה: "אני פונה לאזרחי ישראל הערביים - אתם חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל ואנחנו פועלים לשוויון הזדמנויות מלא" ■ נתניהו: "יש לנו מגיפת אלכוהול שמתפשטת כמו וירוס"

ראש הממשלה בנימין נתניהו פתח היום (ב') את ישיבת סיעת הליכוד בקריאה לחידוש המשא ומתן עם הפלסטינים ללא תנאים מוקדמים. "אנו עומדים בפני אתגרים גדולים מאוד. הראשון, יש לחדש את המשא ומתן המדיני.

אין שום סיבה שהוא לא יתחדש, אלמלא היו מוצבים תנאים מוקדמים", אמר נתניהו בפתח יישבת סיעת הליכוד בכנסת. האתגר השני, הוסיף נתניהו, ההתמודדות עם דו"ח גולדסטון. "זהו ניסיון לשלול מישראל הזכות להגנה עצמית. נצטרך לרכז מאמצים כדי להדוף את הסכנה הזו", אמר. גם שר הביטחון אהוד ברק התייחס בישיבת סיעת העבודה למשא ומתן עם הפלסטינים ואמר כי "העובדה שעדיין לא הצלחנו לגשר על כל הפערים עם האמריקנים ועם הפלסטינים בדרך לפתיחת שיחות אינה צריכה לרפות ידינו". בהתייחסו לדו"ח גולדסטון, אמר שר הביטחון כי יש להמשיך לתת גיבוי לאנשי צה"ל ולמקבלי ההחלטות.

ראש הממשלה התייחס גם לרפורמות שבכוונתו להעביר בחודשים הקרובים: "בראש וראשונה נקדם את הרפורמה שהמוני ישראל מחכים לה כבר 60 שנה, הרפורמה בוועדות התכנון והבנייה. ישראל נמצאת במקום ה-120 בעולם באישורי בנייה". לדברי נתניהו, הרפורמה החשובה ביותר שבכוונתו לקדם היא הרפורמה בתחבורה, שלדבריו תוביל גם להוזלת מחירי הדירות וגם תקרב את הפריפריה.

בישיבת הממשלה, שקדמה לישיבת הסיעה, התייחס נתניהו לתופעת השתייה של בני נוער ואמר: "יש לנו מגיפת אלכוהול שמתפשטת כמו וירוס. ישראל נמצאת במקום השני אחרי אוקראינה. אנו רוצים לגדוע את זה באבו. הנושא יטופל בחקיקה, אכיפה וחינוך".

קדימה חוזרת בהסתערות

ואילו יו"ר האופוזיציה, ציפי לבני, פתחה את ישיבת סיעת קדימה בנימה לוחמנית ואמרה: "קדימה חוזרת בהסתערות למושב הקרוב. במושב הקודם הבאנו הרבה גאווה. הוכחנו שאנחנו אלטרנטיבה. הממשלה ניסתה לדרוס כל מה שזז, וניסינו למנוע זאת. קדימה היא אופוזיציה לממשלה, לא למדינה".