רשות המסים עוברת לפרסום בזמן אמת של החלטות המיסוי

פרסום החלטות המיסוי הוא מהלך שהוביל בזמנו מנהל הרשות לשעבר, איתן רוב, במטרה ליצור שקיפות ואחידות ■ בעבר החלטות המיסוי פורסמו אחת לתקופה, וכעת יוחל פרסומן השוטף

רשות המסים עוברת לפרסום בזמן אמת של החלטות המיסוי. פרסום החלטות המיסוי הוא מהלך שהוביל בזמנו המנהל לשעבר, איתן רוב. זאת במטרה ליצור שקיפות ואחידות. בעבר החלטות המיסוי פורסמו אחת לתקופה, וכעת יוחל בפרסומן באופן שוטף.

מנהל רשות המסים, יהודה נסרדישי, אמר כי "הדינמיות בכלכלה הישראלית והעולמית, מעלה סוגיות רבות בתחומי המס, שהמוסד להחלטות מיסוי נדרש לתת עליהן את דעתו. ריבוי הסוגיות ממחיש את הצורך והחשיבות בקביעת עמדה אחידה של רשות המסים בסוגיות אלה לכלל המשק". לדבריו, הפרסום המיידי יאפשר לשקף לציבור הרחב את העשייה בתחום החלטות מיסוי באופן שוטף, ולאפשר הכרת עמדתה של הרשות, בפרק זמן קצר, בסוגיות שעולות.

הפרסום ייעשה באתר האינטרנט של רשות המסים, ויאפשר צפייה בכל התמציות של החלטות מיסוי שפורסמו בעבר, כל ההחלטות שטרם פורסמו בשנת 2009 ותמציות ההחלטות שיפורסמו מכאן ואילך כך שכל תמצית חדשה תפורסם מיד לאחר קביעתה. מנוע החיפוש מאפשר גם פילוח ושליפת התמציות בחתכים שונים.