בשיא הסערה סביב גירוש ילדי זרים: התפטר ראש יח' "עוז"

גלובס tv ציקי סלע, הבהיר ל"גלובס": "אין קשר לעיתוי, אני מסיים את תפקידי בשל סיבות אישיות" ■ "אני מאמין לחלוטין בדרך של היחידה הזו ואני לא פורש בגלל מיצוי, יש עוד הרבה מה לעשות"

בשיאה של הסערה סביב הכוונה לגרש בסוף השנה את אלף ילדי הזרים המתגוררים בישראל, הודיע היום (ג') משרד הפנים על התפטרותו המפתיעה של אל"מ במיל' ציקי סלע, ראש יחידת "עוז" שהוקמה רק לפני חצי שנה במטרה לגרש כ-150 אלף עובדים זרים ללא היתר.

סלע הבהיר בשיחה עם "גלובס" כי אין שום קשר בין התפטרותו לבין סוגיית גירוש הילדים, וכי הוא מסיים את תפקידו בגלל סיבות אישיות. "אני מאמין לחלוטין בדרך של היחידה הזו ואני לא פורש בגלל מיצוי, יש עוד הרבה מה לעשות".

חודש לאחר הקמת יחידת "עוז", אמר סלע בראיון ל"גלובס": "מי שאומר שגירוש ילדים הוא לא מוסרי, צריך לדעת שלא מוסרי לגדל ילד שלא במולדתו". סלע אמר אז כי הוא נחוש להמשיך במהלך למרות שגורמים שונים מתנכלים לו ואף מאיימים עליו, והוסיף: "מדינה ריבונית יכולה לקבוע מי יהיה בה ואיפה".

בהודעה שנמסרה ממשרד הפנים אמר מוקדם יותר סלע: "נקראתי לדגל במטרה לשרת את מדינת ישראל והנחתי יסודות חזקים ליחידת 'עוז', העושה עבודה חשובה מאין כמוה- הן ברמה הלאומית והן ברמה הפרטית. בשלב זה אני סבור שתרמתי ליחידה את מה שניתן וברצוני לפנות לאפיקים מקצועיים אחרים בסקטור הפרטי".

שר הפנים, אלי ישי, שנחשב לגדול התומכים בגירוש העובדים הזרים ולמי שדוחף גם לגירושם של ילדי הזרים, מסר היום: "מדובר באחד האנשים המיוחדים והמסורים בשירות הציבורי. ציקי סלע הנו שליח ציבור הדבק במטרתו מעל ומעבר, לתועלת עם ישראל ומדינת ישראל. אני נפרד ממנו בצער רב וכולי תקווה שהוא ישוב בהקדם לשירות הציבורי".

הבוקר החריפה הביקורת כנגד הכוונה לגרש את אלף ילדי הזרים בישראל. "החלטתו הברוטאלית והמחפירה של שר הפנים על גירוש ילדי העובדים הזרים מלמדת שהשר ישי ועמיתיו שכחו מה זה להיות יהודים", אמר יו"ר מרצ, ח"כ חיים אורון. "קשה להבין כיצד שר בממשלה של עם מוכה פליטות ונדודים קל וחומר, איש ירא שמיים, האמון על 'גרים הייתם', חותם על גירוש מר, נמהר ונורא כל כך", הוסיף אורון.

גם שר האוצר לשעבר, רוני בר-און (קדימה), תקף את ההחלטה בראיון לגלי צה"ל, וציין כי לפני כשלוש שנים הוא החליט שלא לגרש ילדי זרים מעל גיל 6. "גם אז פנו אלי אנשי אגף התקציבים באוצר והפחידו אותי כאילו מדובר באלפי ילדים, אבל אחרי שביקשתי לראות נתונים גיליתי שמדובר ב-800 ילדים מקסימום", סיפר בר-און.