הייצוא מסין ירד בשיעור הקל ביותר מזה 9 חודשים בספטמבר

המשלוחים הימיים מסין נפלו ב-15.2% ל-115.9 מיליארד דולר בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד ■ אנליסטים חזו נסיגה של 21% ■ העודף המסחרי עמד על 12.93 מיליארד דולר ■ התמ"ג של סין צפוי להתרחב ב-8.9%

היצוא מסין ירד בשיעור הקל ביותר מזה תשעה חודשים בספטמבר, וחיזק בכך את העדויות ליציאתה של הכלכלה העולמית מהמשבר הכלכלי החריף ביותר מאז מלחמת העולם השנייה. הודות לכך ולנתוני מאקרו חיוביים נוספים, סין צפויה לדווח בשבוע הבא על גידול של 8.9% בתמ"ג.

המשלוחים הימיים מסין נפלו ב-15.2% ל-115.9 מיליארד דולר, בהשוואה לספטמבר שנה שעברה. אנליסטים בסקר של "בלומברג" חזו נסיגה של 21%. באוגוסט ירד היצוא מסין ב-23.4%.

היבוא לסין נפל ב-3.5% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד - הנסיגה הקלה ביותר מזה 11 חודשים. אנליסטים בסקר של "בלומברג" חזו נסיגה של 15% לאחר ירידה של 17% באוגוסט. יבוא עפרת הברזל זינק לזיא של 64.6 מיליון טון מטרי.

העודף המסחרי של סין עמד על 12.93 מיליארד דולר בספטמבר.

עוד בזירת המאקרו של אסיה; הבנק המרכזי של יפן (BOJ) הותיר את הריבית על 0.1%, ונמנע מהתייחסות לתוכנית לרכישת אג"ח קונצרני.

מדד אמון הצרכנים באוסטרליה עלה ב-1.7% באוקטובר. כך לפי בנק ווסטפק האוסטרליה. הדבר מחזק את האפשרות שהעלאת הריבית של הבנק המרכזי של אוסטרליה (RBA) בחודש שעבר לא תביא לשחיקה של הוצאות משקי הבית.