יו"ר הפועלים: "האסטרטגיה של הבנק היא 'בחזרה לעתיד'"

יאיר סרוסי בכנס מעלה: "המציאות המרה שהיתה בבסיס המשבר הפיננסי העולמי, מקורה בכך שרבים מדי מאיתנו שכחו והזניחו את האחריות שלנו לסביבה ולקהילה בה אנו חיים"

"כניסתי לתפקיד יו"ר מועצת המנהלים של בנק הפועלים בתקופה זו, מחייבת אותי שבעתיים לבחון את דרכו של הבנק כגורם כלכלי מוביל בעולם העסקים הישראלי. מיום ששבתי לבנק חידדתי את תפיסה הערכית ואת ההכרה כי לבנק היסטוריה ארוכה ו-DNA שנוצר על פני עשרות שנים" - כך אמר היום (ד') יאיר סרוסי, יו"ר הדירקטוריון של בנק הפועלים, בכנס "מעלה".

"מבחינתי, האסטרטגיה של בנק הפועלים היא back to basics, הישענות על אזורי המצוינות והחוזק שלנו ,או, כפי ששמעתי מאחד מראשי הבנקים הזרים בוועידת קרן המטבע - back to the future", אמר סרוסי.

"המציאות המרה עימה מתמודד היום העולם הכלכלי, ואשר היתה בבסיס המשבר הפיננסי שחווה העולם, מקורה בכך שרבים מאיתנו, רבים מדי, שכחו והזניחו את האחריות שלנו לסביבה ולקהילה בה אנו חיים".

"המשבר הוא הזדמנות פז, אולי חד-פעמית, עבור כולנו לבחון מחדש את הבסיס הערכי לאורו אנחנו פועלים ואת המחויבות שלנו, כולנו, להבטחת שגשוג בר-קיימא ומתמשך של החברה, הקהילה והסביבה. פעילות התאגידים לא באה להחליף את האחריות של המדינות, אך היא נועדה לסייע, לעזור להן ולסמן מטרות חברתיות ראויות. במעגל הקרוב, הפעילות מתרכזת בבעלי העניין השונים: העובדים, הלקוחות, הספקים ובעלי המניות, ובמישור הרחב יותר - במשאבים המתכלים העולמיים", המשיך יו"ר הפועלים.

עוד אמר סרוסי: "קפיצת המדרגה בתרומת התאגידים לחברה תתרחש כאשר התאגידים יפנימו את נושא האחריות התאגידית כחלק מהתפיסה האסטרטגית-עסקית שלהם".

"מבחינתנו, בבנק הפועלים, האחריות החברתית, אינה מסתכמת בתרומות כספיות, חשובות ככל שיהיו, מדובר בפעילות אינטגרטיבית, שהופכת להיות חלק ממהותו ופעילותו של הבנק. רק כך ניתן להבטיח שילוב אסטרטגי ארוך טווח, שאינו הושטת יד חד-פעמית לנצרך אלא תמיכה אסטרטגית לימים רבים", סיכם.