מודריק לסניגורו של ויסמן, ילון הכט: "אתה בושה וכלימה לעורכי הדין"

(עדכון) - השופט עודד מודריק ליאיר המבורגר: "מדבריך לגיא ויסמן נובע לכאורה שהיית מודע לפעילות שלו" ■ המבורגר: "לא ידעתי שוויסמן סחר בני"ע בפעילות ישירה" ■ במהלך הדיון התפטר עו"ד הכט מייצוגו של ויסמן

"מדברייך לגיא ויסמן נובע לכאורה שהיית מודע לפעילות שלו" - כך אמר היום (ד') שופט בית המשפט המחוזי בתל-אביב, עודד מודריק, ליו"ר והבעלים של קבוצת הראל, יאיר המבורגר, בעדותו בתיק של המשנה לשעבר למנכ"ל הראל בית השקעות, גיא ויסמן, המואשם בגניבה בידי מנהל בהיקף של 123 מיליון שקל מהראל.

מודריק התייחס לאמירתו של המבורגר לוויסמן, במעמד האירוע בו סיפר ויסמן להמבורגר על כך שגרם לחברה הפסד של 100 מיליון שקל. המבורגר נשמע אומר אז לוויסמן: "...למה כשאמרתי לך קודם לכן, לא תפסת טרמפ על זה?"

המבורגר הסביר בעבר כי התכוון לכך שביקש מוויסמן לא פעם להפסיק את פעילות המתווכים הפיננסיים בהראל (המתווכים הם אלה שיצרו את הקשר בין הראל לבין סוחרים שסוחרים לבד בבורסה, בעיקר במעו"ף, והראל שימשה להם כפלטפורמה אדמיניסטרטיבית לפעולה בתמורה לעמלות - ה.מ). השופט מודריק אמר היום כי אמנם ניתן הסבר כלשהו, אך עדיין - מהאמירה נובע לכאורה כי המבורגר היה מודע לפעילותו של ויסמן.

סיפור פשוט

המבורגר השיב לשאלת מודריק באומרו: "התשובה שלי מסבירה את חוסר ההבנה שלי בעניין הזה. אי-אפשר לעשות סיפור כאילו אני ידעתי. מה שאני ידעתי, כשהוא גימגם, זה שהכסף שהלך לאיבוד היה כסף מאותה פעילות עם סוחרים. לא ידעתי מעולם כי הלקוחות שעומדים מאחורי הסיפור הזה הם אותם חברים של גיא, ולכן כששמעתי את זה פעם ראשונה בחיי - חשבתי שמה שיגורתי בא, ושההפסדים האלה זה אותם סוחרים שהוא ניסה לחפות עליהם. לכן אמרתי לוויסמן את המשפט הנאיבי הזה: 'אם היית חותך, ההפסד של אותם אנשים היה יותר קטן'".

המבורגר הדגיש כי "לא ידעתי מעולם כי ויסמן עבד כסוחר בניירות ערך בפעילות ישירה. אם הייתי יודע את זה, הוא לא היה נשאר בחברה שלנו אפילו דקה".

המבורגר הוסיף עוד כי "הסיפור הזה כל-כך פשוט. החברה הזו, למעט המעילה, עבדה בצורה החוקית ביותר. יש ביקורות בורסה ורשות ניירות ערך".

המבורגר הכחיש בחריפות כל קשר למעשיו של ויסמן. " יש כאן ניסיון לסבך אותי באופן אישי בעניין, כי הם יודעים שאני נחשב לאיש העסקים אולי בין הכי הגונים בשוק, ושמעולם לא הוטל רבב בפעילותי, ויש להם כוונה לעשות ממני שותף. בערוב ימיי של הפעילות העסקית, אני צריך את זה? אני שואל: זה הגיוני, שאני ארצה את ויסמן כשותף, לגנוב את אחי ואחותי ששותפים איתי בעסקים, ולגנוב את הציבור? אני נחשב לאחד מ-10 האנשים הכי עשירים בארץ. בשביל מה אני צריך לקחת אותו כשותף? ועוד לגנוב את הכסף שלי?... ואז באה קונספירציה חדשה: שדפקתי את מבטחי המשנה. אני חי ממבטחי המשנה האלה".

איום מצד רובין

במהלך החקירה הנגדית, חזר הסניגור, עו"ד ילון הכט, לעובדה שעו"ד פנחס רובין, מקורבו של המבורגר, העומד בראש משרד גורניצקי שייצג את הראל, ייצג את ויסמן בבקשת המעצר שלו. זאת, כדי להראות שהמבורגר היה מודע למעשי הגניבה של ויסמן, ולכן שלח את רובין כדי לסייע לו.

"רובין לא היה מעז ללכת לשם (לפגישה עם ויסמן העצור - ה.מ) לבדו, אילולא התייעץ איתך קודם", אמר עו"ד הכט להמבורגר בחקירה. "רובין אפילו אומר את זה לגיא, וגיא אומר שהחליט לדבר (בחקירתו במשטרה - ה.מ) אחרי שנפגש עם רובין".

המבורגר השיב על כך, בחוזרו על דבריו בעבר, כי לא היה לו כל מידע על כך שרובין ייצג את ויסמן, ולכן "הדברים מצוצים מהאצבע".

כשהשופט הציע כי רובין יבוא לעדות בתיק, אמר המבורגר: "אתה לא תאהב את מה שהוא יאמר בעדות". בהקשר זה סיפר הכט כי הוא עצמו קיבל בזמנו מכתב מרובין, בו הוא הבהיר כי אם יזומן לעדות - "הוא יפתח את הפה על גיא ויסמן". הכט טען כי יש איום הן במכתבו של רובין והן בדבריו של המבורגר בעדותו.

התובעות בתיק הן עוה"ד אסתי שליין ויפעת דור מפרקליטות מיסוי וכלכלה.

"בושה לעורכי הדין"

השופט עודד מודריק, שופט סבלני בדרך-כלל, לא התאפק היום - והטיח בסניגורו של ויסמן, עו"ד ילון הכט: "אתה בושה וכלימה לעורכי הדין".

הכט לא נשאר חייב והשיב לשופט: "אתה בושה לעולם המשפט". מודריק התעלם מהאמירה.

במהלך הדיון התפטר הכט מייצוגו של ויסמן.

"אחייני חשד בוויסמן כי הדלת שלו היתה סגורה"

בחקירה חוזרת לתובעת, עו"ד אסתי שליין, סיפר יו"ר והבעלים של קבוצת הראל, יאיר המבורגר, כי האמין ביושרו של גיא ויסמן במשך 17 השנים שהיה בהראל, "אבל מזה 4 שנים הסתובב לו הראש, והוא הפך להיות נוכל ורמאי".

המבורגר סיפר כי הראשון שחשד בוויסמן היה אחיינו, בן המבורגר, יו"ר הראל פיננסים. "הוא שאל למה הדלת של ויסמן סגורה עד 5 אחאחר-הצהריים. היא היתה סגורה כי הוא סחר. אף אחד מההנהלה הבכירה של הקבוצה לא ידע שהוא סוחר בניירות ערך, ואם היה יודע - הוא לא היה נשאר, וכל המעילה הזו לא היתה מתרחשת", העיד המבורגר.

בהתייחס לשאלה אם הוא יודע כמה ויסמן שילשל לכיסו מהפרשה, אמר המבורגר: "לא יודע כמה מיליונים שילשל לכיסו... למצוא כסף זה מציאת מחט בערימת שחת, איך אנחנו נמצא את זה? אני מאמין שכשהוא ייצא מהמאסר, נמצא את הכסף".