ארה"ב: המכירות הקמעונאיות ירדו ב-1.5% - טוב מהצפי

הצפי היה כי ייפלו בספטמבר ב-2.1%-2.3%, אך עדיין - מדובר בנפילה החדה ביותר מאז דצמבר אשתקד ■ בניכוי מכירות מכוניות המכירות עלו בספטמבר ב-0.5%, טוב מהצפי לעלייה של 0.2%

ב-14:30 שעון ישראל, פורסמו בארה"ב נתוני המכירות קמעונאיות לחודש ספטמבר, שירדו בשיעור החד ביותר השנה, על רקע צניחה במכירות המכוניות לאחר סיום תוכנית "מזומן תמורת גריטה". עם זאת, ללא מכירות המכוניות, המכירות הקמעונאיות יצאו טוב מהצפוי.

משרד המסחר האמריקני דיווח כי המכירות הקמעונאיות ירדו בספטמבר ב-1.5%, לעומת הצפי המקודם בוול סטריט כי ייפלו ב-2.1%-2.3%, אך עדיין - מדובר בנפילה החדה ביותר מאז דצמבר אשתקד. באוגוסט, נזכיר, המכירות הקמעונאיות רשמו את העלייה הגדולה ביותר מזה 3 שנים - 2.2%, אך המנוע העיקרי מאחורי העלייה הזו היתה תוכנית הגריטה וכן מחירי נפט גבוהים.

בניכוי מכירות המכוניות, המכירות הקמעונאיות עלו בספטמבר ב-0.5%, טוב מהצפי כי יעלו ב-0.2%. שיעור המכירות שנמכרו צנח בחודש שעבר ב-10.4%.

"דו"ח המכירות הקמעוניות עשוי להיות בעל השלכה חיובית על המסחר בוול סטריט, אולם, אין לראות בכך סימן מעודד במבט קדימה". אמר רונן מנחם מנהל יחידת ההשקעות והאסטרטגיה במזרחי טפחות. "ברבעון השלישי של השנה עלו המכירות הללו בפחות מאחוז אחד בהשוואה לרבעון השני, זאת אם מנכים את מכירות כלי הרכב. יתרה מזאת, הוצאות משקי הבית, כפי שהן נמדדות על ידי המכירות ברשתות השיווק, ממשיכות להיות נמוכות משמעותית בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד: מדד המכירות הקמעוניות ירד 6.6% בין שתי התקופות. לכן, לא ברור אם ללא תמריצים נוספים תירשם, בחודשים הקרובים עלייה משמעותית נוספת בצריכה הפרטית. נראה שההתאוששות הכלכלית בארצות הברית תחלחל באיטיות יחסית למגזר משקי הבית".

בנוסף, באותה שעה פורסם מדד מחירי הייבוא והייצוא לחודש ספטמבר. מחירי היבוא עלו ב-0.1% בחודש שעבר - העלייה השישית מתוך 7 החודשים האחרונים, וב-7.3% מתחילת השנה. עם זאת, הצפי היה לעלייה של 0.3%. מחירי היצוא עלו בספטמבר ב-0.3% הרבה הודות לירידה של 2.8% ביצוא חקלאות.

ב-16:00 יפורסמו המלאים העסקיים לחודש אוגוסט, הצפויים לרדת ב-0.9%, בהמשך לירידה של 1% בחודש יולי.