פז קיבלה רישיון לאספקת חשמל מתחנת הכוח בבז"ן באשדוד

הרישיון ניתן לתקופה של 20 שנה ■ פז החלה ביולי האחרון במכירת חשמל מהתחנה למפעל נומוניקס בקריית גת בהיקף 15 מיליון דולר לשנה

כשלושה חודשים לאחר שחתמה על הסכם לאספקת חשמל למפעל נומוניקס, חברת פז, שבשליטת צדיק בינו, קיבלה רישיון קבוע לתחנת כוח הפרטית שהקימה בבית הזיקוק באשדוד. כך נודע ל"גלובס". הענקת הרישיון אושרה בתחילת השבוע ע"י מליאת הרשות לחשמל, והועברה לחתימת שר התשתיות, ד"ר עוזי לנדאו.

תחנת הכוח של פז היא השנייה שמקבלת רישיון קבוע לייצור ואספקת חשמל, לאחר שתחנת הכוח הפרטית של דלק תשתיות באשקלון קיבלה רישיון בשנה שעברה. הרישיון ניתן לתקופה של 20 שנה בה צפויה ההפעלה המסחרית של תחנת הכוח. מדובר ברישיון לייצור ואספקת חשמל מהתחנה, בשיטת הקוגנרציה (ייצור משולב של חשמל וקיטור), בהספק של כ-49 מגוואט.

כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", פז חתמה ביולי האחרון על הסכם למכירת 20 מגוואט חשמל מהתחנה למפעל נומוניקס בקריית גת, בהיקף כספי של כ-15 מיליון דולר לשנה. אספקת החשמל לנומוניקס החלה כבר בסוף יולי.

פז, שבשליטת צדיק בינו, ובניהולו של יונה פוגל, הודיעה באחרונה על כוונתה להקים תחנת כוח נוספת בבית הזיקוק באשדוד, בהשקעה של 60 מיליון דולר. בניית התחנה, בהספק של כ-60 מגאווט, תארך כשנתיים, ועם הפעלתה היא צפויה לתרום לרווח התפעולי של בית הזיקוק כ-10 מיליון דולר בשנה.

התחנה הנוספת אמורה לשרת בעתיד את צרכי האנרגיה של מתקן ההתפלה הגדול (100 מיליון קוב) שפז מתכננת להקים בשטח בית הזיקוק באשדוד.