אפריקה ישראל במו"מ למכירת פארק המדע בנס-ציונה

המו"מ מתנהל עם קרן השקעות פרטית על מחיר של 400 מיליון שקל ■ הקרן רכשה בעבר את מגדל אפריקה ו-51% ממגדל הקריה

אפריקה נכסים מקבוצת אפריקה ישראל של לב לבייב מנהלת משא ומתן מתקדם למכירת פארק המדע בנס ציונה לקרן המשקיעים הפרטית שרכשה ממנה 51% ממגדל הקריה ו-95% ממגדל אפריקה בתל אביב, כך נודע ל"גלובס". המגעים מתנהלים על סכום של כ-400 מיליון שקל לפי תשואה של 8%.

עתודות קרקע גדולות

בנוסף למגעים למכירת הפארק לקרן המשקיעים הפרטית ניהלה אפריקה נכסים גם משא ומתן עם משקיע ישראלי, שבינתיים הוקפאו.

כזכור, את ה-51% ממגדל הקריה מכרה השנה אפריקה נכסים לקרן המשקיעים הפרטית לפי שווי של 850 מיליון שקל ואת ה-95% ממגדל אפריקה היא מכרה לה תמורת 166.5 מיליון שקל. הקרן מורכבת מחברת ראול פארמונט נכסים, הרלינגטון אחד העם, שלמה אליה השקעות ואשר צבי נכסים והחזקות.

פארק המדע קריית ויצמן בנס ציונה הוקם ומנוהל על ידי אפריקה ישראל ומושכרים בו שטחים לעשרות חברות היי-טק וביוטכנולוגיה מובילות. כיום כולל הפארק כ-100 אלף מ"ר בנויים ובנוסף מחזיקה החברה בעתודות קרקע גדולות סמוך לפארק. הפארק הוקם בשנת 1971 לפי יוזמה של המשנה לנשיא מכון ויצמן למדע, שלהבת פריאר. הפארק נהנה מיתרון הקירבה למכון ויצמן למדע ברחובות והפקולטה לחקלאות של האוניברסיטה העברית, הפועלת אף היא ברחובות. כמו כן נהנה הפארק מהקירבה לבית החולים קפלן ולמרכז למחקר ביולוגי.

תפוסה של 98%

כ-10,000 מ"ר משטחי הפארק נמכרו בשנות ה-80 למשקיעים מדרום אפריקה. היום מחזיקה אפריקה ישראל בכ-45,580 מ"ר בפארק באמצעות חברת אפריקה נכסים ובכ-31,454 מ"ר באמצעות חברת אפ-שר. מספר בניינים בפארק אף מוחזקים על ידי מפעלי היי-טק. שיעורי התפוסה בפארק נכון לדוחות הכספיים של 2008 הם כ-98%.

בפארק פועלות חברות כמו HP, אופטימל טסט, קמהדע, אמינולאב, אלביט, די-פארם, QBI, פארמוס ונובה.

פארק המדע קריית ויצמן מתחרה בפארק תמר ברחובות. מי שירכוש את הפארק ייאלץ להשביח את הנכס בשל הגימור המיושן שלו, ולהשקיע בשיפור התשתיות.

דובר אפריקה ישראל מסר בתגובה כי "החברה אינה נוהגת להתייחס לשמועות".