קומפיוג'ן חתמה על הסכם פיתוח משותף עם באייר הגרמנית

קומפיוג'ן זיהתה באמצעות המערכת שלה קולטן, מטרה בתוך גוף האדם על-גביה יכולות לפעול תרופות אנטי-סרטניות ■ במסגרת ההסכם, באייר קיבלה את הזכויות לפיתוח תרופות המתאימות לאותו קולטן

חברת קומפיוג'ן , שעוסקת בפיתוח תרופות על בסיס מודלים חישוביים, חתמה על הסכם לפיתוח משותף עם חברת Bayer הגרמנית למוצר בתחום הסרטן.

לאחר ההודעה עלתה מניית החברה ב-12% במסחר בתל אביב וב-10% בנאסד"ק. אתמול המניה ירדה ב-2.5% ועתה עומד שווי החברה על 320 מיליון שקל.

קומפיוג'ן זיהתה באמצעות המערכת שלה קולטן על-גבי תאים סרטניים, אשר יכול להוות מטרה לתרופות לטיפול בסרטן. במסגרת ההסכם, באייר קיבלה את הזכויות לפיתוח תרופות המתאימות לאותו קולטן. אם אכן תמצא באייר תרופות כאלה ותפתח אותן, קומפיוג'ן תקבל תשלומי אבני דרך לפי מידת התקדמות המוצר בניסויים.

יצוין, כי בדרך-כלל נדרשות לפחות שנתיים-שלוש עד הגעת מוצר מהשלב הנוכחי עד ניסויים בבני אדם. אחר-כך נדרשות עוד 4-5 שנים לכל הפחות עד הגעת המוצר לשוק, אם וכאשר הוא מגיע אליו.

לקומפיוג'ן מספר הסכמים דומים עם חברות תרופות גדולות ובינוניות, בהן מרק האמריקנית, מרק סרונו הגרמנית, טבע, רוש וסימנס.

בעבר אמר מרטין גרסטל, שמנהל את החברה עם ענת דייג, כי קומפיוג'ן לא תפעל למסחר את המוצרים שלה לבד וכי הכנסות משמעותיות יגיעו אליה עם התקדמות המוצרים בשרשרת הפיתוח של חברות התרופות.

החברה עדיין לא דיווחה על התפתחות משמעותית מסוג זה. במהלך המחצית הראשונה של 2009 רשמה קומפיוג'ן הכנסות של 321 אלף דולר. נכון ליוני 2009, לקומפיוג'ן 6.5 מיליון דולר בקופת המזומנים ועוד 4.3 מיליון דולר במניות אבוג'ן. *