פתיחה מוצלחת להיי-טק: דו"חות אינטל טובים מהתחזיות

הגידול המשמעותי במכירותיה היה בקבוצת הניידים, שעלו בכ-19% לעומת הרבעון הקודם ל-4.1 מיליארד דולר

אין כמו דו"חות רבעוניים של ענקית מוצרי האלקטרוניקה אינטל כדי לקבל פרופורציות על מצב השוק והביקושים, והדו"חות של החברה לרבעון השלישי, שפורסמו אתמול בלילה (ג'), היו אופטימיים בכל קנה מידה. לפחות לפי אינטל, ההתאוששות לא תהיה בצורת W - כלומר, אין בינתיים האטה מחודשת בסוף ההתאוששות.

ענקית השבבים דיווחה אמש על מכירות של 9.4 מיליארד דולר ברבעון השלישי, אמנם נמוך בכ-8% לעומת הרבעון המקביל אך גבוה משמעותית לעומת הרבעון השני של 2009, בו מכירותיה היו נמוכות ב-17%.

ההפתעה כאן גדולה במיוחד. באוגוסט שעבר העלתה אינטל את הצפי שלה למכירות ברבעון הנוכחי, וגם אותה הצליחה לעקוף הפעם ב-200 מיליון דולר.

ההסבר של אינטל למכירות הגבוהות היה כמעט בנאלי. "התוצאות החזקות מדגישות שהמחשוב הוא חיוני לחיים של אנשים", אמר פול אוטליני, מנכ"ל החברה. "זה מוכיח, שהחדשנות הטכנולוגית מובילה את ההתאוששות הכלכלית".

במילים אחרות, מכירות אינטל התרוממו באופן נורמלי בעקבות מחזורי המכירות הגבוהים בעקבות החזרה ללימודים, תקופה שבדרך כלל חזקה עונתית בשנים רגילות, אך עד עתה השנה לא התנהלה כך.

המשמעות של החזרה ללימודים באה לידי ביטוי בעיקר בסוגי המוצרים שמכרה החברה. הגידול המשמעותי במכירותיה היה בקבוצת הניידים, המנוהלת על-ידי דדי פרלמוטר הישראלי, סגן נשיא בכיר בחברה, שקפצו בכ-19% לעומת הרבעון הקודם ל-4.1 מיליארד דולר - עדיין ירידה של 12% לעומת הרבעון המקביל ב-2008. כמו-כן, היא דיווחה על גידול של 15% במכירות שבבי ה-Atom שמיועדים לצריכת חשמל נמוכה בהתקני מחשוב ניידים, ל-415 מיליון דולר.

בשורה התחתונה, דיווחה אינטל על רווח נקי של 1.9 מיליארד דולר שהם 33 סנט למניה. גם בשלב התחזית אינטל לא נפלה, והיא מעריכה כי ברבעון הבא היא תמכור ב-9.7-10.5 מיליארד דולר לעומת התחזית בוול סטריט שהייתה ל-9.8 מיליארד דולר. שווי השוק של אינטל הוא כ-115 מיליארד דולר.