בנק אוף אמריקה הפסיד 2.24 מיליארד דולר ברבעון השלישי

ההפסד הסתכם ב-26 סנט למניה, לעומת רווח של 704 מיליון דולר, או 15 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד, ולעומת הצפי להפסד של 21 סנט למניה ■ ההכנסות עלו ב-32% ל-26.04 מיליארד דולר

בנק אוף אמריקה דיווח היום (ו') לפני פתיחת המסחר בוול סטריט על תוצאותיו הכספיות לרבעון השלישי של 2009. הבנק עבר ברבעון השלישי להפסד ענק על רקע עלייה בהפסדים מהלוואות - מה שמספק ראייה לכך שהצרכנים האמריקניים עדיין נאבקים במחנק אשראי ובהחזר הלוואות.

עפ"י הדו"חות, הבנק השני בגודלו בארה"ב הציג הפסד בסכום עצום של 2.24 מיליארד דולר, שהם 26 סנט למניה, לעומת רווח של 704 מיליון דולר, או 15 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד. אנליסטים בוול סטריט צפו לבנק הפסד של 21 סנט למניה. הפסדים מהלוואות שלא הוחזרו הסתכמו ב-10 מיליארד דולר.

ההכנסות הסתכמו ב-26.04 מיליארד דולר, עלייה של 32% לעומת הכנסות של 19.62 מיליארד דולר ברבעון השלישי של 2008.

לתוצאות הגרועות של בנק אוף אמריקה הוסיפו מעט אור תוצאותיו של בנק ההשקעות מריל לינץ' שנרכש ע"י בנק אוף אמריקה.

"עליות האשראי ממשיכות להיות גבוהות, וזהו האתגר הראשי שלנו", אמר קן לואיס, מנכ"ל בנק אוף אמריה היוצא. עם זאת, אנו מעודדים מסימנים חיוביים ראשונים". הוסיף.

נזכיר, כי הבנק שנמצא בחקירה של הפדרל ריזרב על רכישת מריל לינץ', קיבל סכום של 45 מיליארד דולר מכספי הממשל, במסגרת תוכנית החילוץ למגזר הפיננסי. לא ידוע מתי הבנק יחזיר לממשל את ההלוואה.