ארה"ב: הייצור התעשייתי עלה ב-0.7%; אמון הצרכנים נסוג

הצפי היה לעלייה של 0.2% ■ הרבעון השלישי היה הראשון מאז תחילת המיתון בו נרשמה עלייה בייצור ובמונחים שנתיים מדובר בעלייה החדה ביותר מזה 4 שנים ■ מדד אמון הצרכנים של אונ' מישיגן לאוקטובר: 69.4 נק' לעומת צפי ל-73.3 נק'

רבע שעה לפני פתיחת המסחר בוול סטריט פורסם בארה"ב כי הייצור התעשייתי בחודש ספטמבר זינק ב-0.7% לעומת צפי כי יעלה ב-0.2%, זאת לאחר שבחודש אוגוסט עודכן הנתון ונרשמה עלייה חדה יותר מזו עלייה דווח בחודש הקודם, העלייה באוגוסט בייצור התעשייתי הסתכמה ב-1.2% לעומת דיווח על עלייה של 0.8%. וביולי נרשמה עלייה של 0.9%.

מדד ניצולת הייצור בארה"ב עלה בספטמבר ל-70.5% לעומת צפי כי יעלה ל-69.9%.

בהובלת הפעילות הייצרנית במגזר יצרניות כלי הרכב, המתכות וההיי-טק עלה שיעור הייצור התעשייתי בארה,ב ברבעון השלישי ב-5.2% במונחים שנתיים, הגידול המהיר ביותר שנרשם מזה 4 שנים והרבעון הראשון בו נרשמה עלייה מאז תחילת המיתון בשלהי 2007. כך על פי דיווחי הבנק המרכזי בארה"ב.

בנוסף פורסם היום לאחר פתיחת המסחר בארה"ב כי מדד אמון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן לחודש אוקטובר עמד על 69.4 נק' לעומת צפי כי יהיה גבוה יותר ויסתכם ב-73.3 נקודות לעומת רמה של73.5 בספטמבר. נזכיר כי בחודש הקודם חלה קפיצה של 8 נקודות במדד לרמתו הגבוהה ביותר מאז ינואר 2008. כלכלנים רבים העריכו כי הקפיצה שנרשמה לא תימשך על רקע האווירה הקשה הנמשכת בכלכלה האמריקנית וכי המדד יסוג מהשיא.