הקצין שנדחה ב"סלקציה" במועדון בת"א כותב לשרי הממשלה

לקראת הדיון בהצעת החוק שיזמו חברי הכנסת שלי יחימוביץ' ושלמה מולה נגד תופעת האפליה והסלקציה בכניסה למקומות בילוי

מחר תכריע הממשלה אם לתמוך בהצעת החוק של שלי יחימוביץ' ושלמה מולה נגד סלקציה במועדונים. מחר (א') תחליט הממשלה אם לתמוך בהצעת החוק של יחימוביץ' ומולה.

ההצעה מתיימרת לסתום פרצות בחוק הקיים לאיסור אפליה בכניסה למועדונים בכך שהיא מחייבת הכנסה על פי התור. ההצעה אוסרת את מנהג הדרישה להמתין בצד - שכיום מאפשר למעשה מניעת כניסה של מי שאינו מוצא חן בעיני הסלקטורים, בתואנה שהם "מתבקשים להמתין", וההמתנה מחוץ למועדון בעצם אינה מסתיימת לעולם.

את ההצעה ניסחה האגודה לזכויות האזרח.

לקראת הדיון בועדת השרים לענייני חקיקה התגייס מוטי וודג'ה, קצין שהיה קורבן לסלקציה במועדון "גלינה" בת"א. מוטי וחברו אריה שוורץ הגיעו למועדון הפועל בנמל ת"א וביקשו להיכנס, לאריה לבן העור, חברו של מוטי משירותם הצבאי המשותף בסיירת מטכ"ל אפשרו להכנס ואת מוטי חסמו. אריה אף ספג אגרוף בפניו ממאבטח כשהתעקש לדעת מדוע אותו מכניסים ואת חברו לא.

השניים החליטו להיאבק יחד בתופעת הגזענות במועדונים, ארגנו הפגנה מול המועדון הגזעני, ובסוף השבוע גם שיגר מוטי עצמו מכתב אישי לשרים וביקש מהם לתמוך בחוק.

"... שמי מוטי וודג'ה, אני אתיופי, אני שחור והכי חשוב אני גאה מאוד להיות שחור ואף אחד לא יגרום לי להרגיש אדם נחות משום סיבה, אך עם זאת כולנו חייבים לעמוד ולהגיד "גזענות לא במדינה שלנו.

"משפחתי עברה תלאות רבות, ולנגד עינינו עמדה כל הזמן הכמיהה להגיע לארץ ישראל. הרבה עבר עלי מאז: השתלבתי בחברה הישראלית, בצבא שירתתי כלוחם בסיירת מטכ"ל במשך 4 שנים, סיימתי לימודי כלכלה וראיית חשבון באוניברסיטת בר אילן, אני עובד כרואה חשבון במשרד רואי חשבון הגדול ביותר בישראל, "ארנסט אנד יאנג קוסט פורר גבאי את קסירר", ומפרנס בכבוד את עצמי, את בת זוגי ואת אמי האלמנה".

אודה לכם מאוד אם תחוקקו חוק חד משמעי שלא ישתמע לשתי פנים, בלי תירוצים של "חכה בצד", בלי שקרים ברוח "למוזמנים בלבד". חוק שידאג לדבר פשוט: שאנשים יכנסו על פי התור בלי קשר לצבע עורם".