280 א' סטודנטים פותחים הבוקר את שנת הלימודים האקדמית

63% מהלומדים לתואר ראשון ילמדו במכללות האדמיות ורק 37% באוניברסיטאות ■ שכר הלימוד של הסטודנט הממוצע הוא 9,646 שקלים ■ תוך 4 שנים קפץ מספרם של החרדים הלומדים באקדמיה פי 4

שלום שנה א': כ-280 אלף סטודנטים יפתחו הבוקר את שנת הלימודים האקדמית במוסדות להשכלה גבוהה. שנת הלימודים הנוכחית מתחילה ללא כל שביתות ואיומים, ומבטיחה התחלה חלקה לסטודנטים. אך השנה זוהי ללא ספק שנת המכללות, 63% מהלומדים לתואר ראשון ילמדו במכללות האדמיות ורק 37% באוניברסיטאות.

היום ישקקו שוב הקמפוסים והמדשאות חיים. למרות המשבר הכלכלי באוניברסיטאות ובריחת המוחות לחו"ל נרשמת עלייה של 3% במספר הסטודנטים. שכר הלימוד של הסטודנט הממוצע הוא 9,646 שקלים, לאחר שעלה ב-400 שקלים מהשנה שעברה.

אך המהפכה הגדולה ביותר באוניברסיטאות נרשמת דווקא בקרב קהל הסטודנטים החרדי. עיתון "הארץ" מדווח כי תוך ארבע שנים קפץ מספרם של החרדים הלומדים באקדמיה פי ארבעה.


כאלפיים גברים ונשים חרדיים צפויים להגיע היום לקמפוסים השייכים לשלוחות של האוניברסיטאות מהמגזר. בארץ פועלות כעת שתי שלוחות אוניברסיטאות המיועדות רק לציבור החרדי בישראל, אחת בבני-ברק והשנייה בירושלים.

על פי התחזית לשנת הלימודים הקרובה, 221,420 סטודנטים ילמדו השנה לתואר ראשון, 57,600 סטודנטים ילמדו לימודים מתקדמים וכ-980 תלמידים ילמדו בתכניות ללימודי תעודה.