פוטאש: מלאי האשלג בצפון אמריקה המשיך לרדת בספטמבר

זהו החודש השלישי ברציפות של ירידות במלאי, אולם הוא עדיין נותר גבוה ב-142% מהממוצע ב-5 השנים האחרונות

חדשות טובות נוספות למניות הדשנים: לאחר הדיווחים כי BPC קרובה לחתום על חוזה אשלג עם סין, נודע כי מלאי האשלג בצפון אמריקה ירד ב-54 אלף טון בחודש ספטמבר - זה החודש השלישי ברציפות. אך מוקדם מדי להתלהב יתר על המידה, שכן המלאי עדיין גבוה ב-142% מעל המלאי הממוצע ב-5 השנים האחרונות.

פוטאש , יצרנית האשלג הגדולה בעולם המחזיקה גם בכ-10% מכי"ל , דיווחה כי מלאי האשלג בצפון אמריקה ירד בספטבר ב-54 אלף טון לרמה של כ-3 מיליון טון. נזכיר כי במחצית הראשונה של השנה עלו המלאים בצפון אמריקה, מה שתרם לירידת מחירי האשלג. ביולי האחרון חתמו יצרניות האשלג על חוזה אשלג עם הודו במחיר של 460 דולר לטון, נמוך ב-26% מהמחיר בשנה שעברה. כעת מנהלות חברות האשלג מו"מ עם סין באשר לחוזה דומה, כאשר ההערכות הן כי המחיר שייחתם שם יעמוד על כ-400 דולר לטון.

בסוף השבוע דווח כי ארגון האשלג הרוסי, BPC, עשוי לחתום בקרוב על חוזה אשלג למכירת 860 אלף טון לסין, ובכך הוא עשוי לפרוץ את הדרך לשאר היצרניות. סוגיית המחיר היא התעלומה הגדולה ו-BPC לא סיפקה אינדיקציות למחיר עליו דובר. פוטאש עצמה ציינה כי חוזי הספוט שנחתמו בחודש ספטמבר נחתמו במחיר של כ-500 דולר לטון.

פוטאש, אגב, תפרסם את הדו"חות הכספיים שלה לרבעון השלישי ביום חמישי הקרוב. שאנליסטים בשוק צופים ירידה חדה ברווחיה ל-81 סנט למניה, לעומת 3.93 דולר למניה ברבעון השלישי של 2008.