האוצר: ייקור תעריפי הביטוח לאופנועים נדחה בשבועיים

שר האוצר והמפקח על הביטוח נעתרו לפניותיהם של יו"ר ועדת הכספים ויו"ר ועדת הכלכלה ■ האוצר הבהיר כי לא תהיה דחייה נוספת בהחלת התעריפים החדשים

שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ והמפקח על הביטוח, ידין ענתבי, נעתרו לפניותיהם של יו"ר ועדת הכספים, הרב משה גפני ויו"ר ועדת הכלכלה, אופיר אקוניס, והודיעו על דחייה של שבועיים (עד ה-15 בנובמבר) בהחלת התעריפים החדשים לרכב דו-גלגלי. זאת מתוך הערכה לשיתוף הפעולה בין הועדות לבין משרד האוצר ועל מנת שיהיה סיפק בידיהם להאזין לעמדותיהם של יו"ר הועדות בעניין.

עם זאת הבהיר האוצר כי לא תהייה דחייה נוספת בהחלת התעריפים.

גפני מסר בתגובה לצעד של האוצר כי "אני מברך על כך ומקווה שבמהלך השבועיים נגיע להבנות והסכמות בנושא וזאת לאחר שנקיים במהלכם את הדיון הציבורי המקיף הנדרש בנושא מורכב כזה".

כזכור, שורש הויכוח בין נהגי האופנועים לבין האוצר נעוץ בכוונת האוצר להעלות בצורה דרסטית את תעריפי הביטוח לאופנועים. הויכוח הנ"ל הוביל, בין היתר, לחסימת כביש 1 ולפקק ענק בסוף ספטמבר האחרון.

נושא ייקור הביטוח על האופנועים הוביל לקשת של תגובות

ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, נעמד לצד רוכבי האופנועים המביעים מחאה כנגד כוונת האוצר להעלות את תעריפי האופנועים. במכתב ששלח ראש העיר לפני כשבוע לשר האוצר, יובל שטייניץ, לשר התחבורה, ישראל כץ ולידין ענתבי, הממונה על שוק ההון ביטוח וחיסכון באוצר כותב חולדאי כי "הכוונה להעלות את תעריפי הביטוח לרכב דו גלגלי תנחית מכה אנושה על ענף תחבורה. זה שיש לנו עניין לעודדו".

"משרד האוצר הגזים באופן חמור", אמר יו"ר ועדת הכספים גפני. "זאת אטימות למה שקורה בפועל כאשר האופנוענים הם כלי שימושי גם לעשירון התחתון ומסייע להפחית גודש מהכבישים".

רבים מהח"כים הביעו תמיכתם ברוכבי האופנועים: "לא יתכן שתתקבל החלטה כזו ללא בדיקה פרלמנטרית. זו גזירה שציבור הרוכבים לא יכול לעמוד בה. אנחנו בדרכנו לשר האוצר וננסה לקדם הצעת חוק שתמנע הישנות הדברים", אמרו לרוכבים חברי הכנסת איתן כבל (עבודה) וכרמל שאמה (ליכוד).

ח"כ יוחנן פלסנר (קדימה) אמר: "הגשתי בקשה לקיים דיון דחוף בכנסת כדי לכל הפחות לדחות את ההחלטה הלא מידתית. מאבקכם צודק".

ח"כ יואל חסון (קדימה) ציין כי "אני מוציא היום עצומה לכל חברי הכנסת ונכריח את שר האוצר להקפיא מיידית את המהלך החד צדדי של המפקח על הביטוח".

סיעת קדימה הודיעה כי תתמוך כסיעה במאבקם של האופנוענים נגד הרפורמה.