נציגו של צ'רנוי: העסקה עם זאבי לרכישת מניות בזק נסגרה תוך 5 דקות

כך עולה מהאזנת סתר שתמלילה הוצג במהלך עדותו של מיכאל צ'רנוי בתיק זאבי-בזק, בו הוא מואשם יחד עם גד זאבי בכך שהסתירו ממשרד התקשורת ומהבנקים את העובדה שצ'רנוי נתן לזאבי מימון לרכישת 20% מבזק

עסקת זאבי-צ'רנוי לרכישת 20% ממניות בזק נסגרה בתוך 5 דקות - כך עולה מהאזנת סתר שתמלילה הוצג בשבוע שעבר במהלך עדותו של מיכאל צ'רנוי בתיק זאבי-בזק, בו הוא מואשם יחד עם גד זאבי. לפי כתב האישום, זאבי וצ'רנוי הסתירו ממשרד התקשורת ומהבנקים את העובדה שצ'רנוי נתן לזאבי מימון לרכישת 20% מבזק, וכן הסתירו כי צ'רנוי קיבל אופציה לשותפות בבזק.

בדיון הציג סניגורו של צ'רנוי, עו"ד ירון קוסטליץ, בפני צ'רנוי תמלילי שיחות שנקלטו בהאזנות הסתר. בין היתר הושמעה שיחה בין דודי אפל לבין נציגו של צ'רנוי, זאב רום, שעוסקת בהלוואה שנתן צ'רנוי לאפל בזמנו בהיקף של 4.5 מיליון דולר. רום ציין באותה שיחה כי לזאבי הם נתנו 150 מיליון דולר, ואפל אמר כי יש הבדל, שכן עליו "אפשר לבדוק בכל המדינה. לא יהיה אחד שיגיד שדודי אפל סידר אותו". רום השיב כי בשני המקרים - ההלוואה לאפל וההלוואה לזאבי - הם לא ביררו, אלא "תוך 5 דקות החלטנו".

במהלך הדיון חקר קוסטליץ את צ'רנוי על דבריו כי הוא לא רק מלווה לזאבי, אלא גם שותף שלו. קוסטליץ הציג בפני צ'רנוי שיחה בינו לבין רום, ובה נשמע צ'רנוי כועס על כך שבהסכם ביניהם נכתב כי הוא רק מלווה לזאבי, בעוד שבעצם הוא שותף. צ'רנוי הסביר את דבריו באומרו כי "ההסכם שהיה לי איתו (עם זאבי - ה.מ) הוא הסכם הלוואה וכן שותפות להסכם אופציה".

עוד עלה כי לאחר שהתגלעו חילוקי דעות בין זאבי לצ'רנוי, דרש האחרון כי כל סיכום ביניהם יועלה על הכתב.