רשות ני"ע בודקת נסיבות ההתפטרות של ירום אורן מדלק נדל"ן

אורן, 39, הספיק לכהן בתפקיד כחודש וחצי בלבד ■ מהרשות נמסר כי "המקרה נבדק כחלק משגרת העבודה השוטפת של רשות ניירות ערך, שבוחנת כל העת מקרים חריגים בחברות ציבוריות"

פרישתו של ירום אורן, מנכ"ל דלק נדל"ן , רק כחודש לאחר מינויו, הפתיעה רבים בשוק ההון. בשל חריגות המקרה, בודקת רשות ניירות ערך את נסיבות הפרישה - כך נודע ל"גלובס". מהרשות נמסר היום כי "המקרה נבדק כחלק משגרת העבודה השוטפת של רשות ניירות ערך, שבוחנת כל העת מקרים חריגים בחברות ציבוריות".

אורן, 39, הספיק לכהן בתפקיד כחודש וחצי בלבד. הוא נכנס לתפקיד עם פרישתו של איליק רוז'נסקי, ובשבוע שעבר הגיש לדירקטוריון החברה, שבשליטת יצחק תשובה, את מכתב התפטרותו.

תהיות לגבי ההתפטרות

במכתבו הוא טוען כי "על אף כישורי הניהוליים וניסיוני העסקי הרב, לתפקיד דרוש מנהל אשר נהנה אף מניסיון בעסקי הנדל"ן, אותו אנוכי חסר כיום". הסבריו של אורן עוררו את תשומת ליבה של הרשות, שסברה, כמו גם רבים בשוק ההון, כי בלתי סביר שמנכ"ל חברה מתמנה לתפקיד למרות שהוא חסר כישורים לנהלה. הסבריו של אורן מעלים שאלות נוספות גם לגבי אופן קבלת ההחלטות והתנהלות הדירקטוריון שמינה אותו.

ירום אורן הגיע לדלק נדל"ן לאחר שכיהן כמנכ"ל חברת הבת של קבוצת דלק, DGRE. לפני כן שימש כשותף ומנהל בכיר בקרנות פימי של ישי דוידי. תהליך בחירת המנכ"ל ארך כחודשיים, ומעניין לציין כי במסגרתו עלה גם שמו של מועמד נוסף חסר כל רקע בנדל"ן, יובל גביש, מנכ"ל פריזמה לשעבר, ששימש שנים רבות במגוון תפקידים בבנק לאומי, האחרון שבהם - מנכ"ל בנק לאומי למשכנתאות. מדלק נדל"ן לא נמסרה תגובה.