משרדי התקשורת של סין וישראל החליטו להגביר את השת"פ

שר התקשורת כחלון נפגש עם שר המידע הסיני וואנג צ'ן ומשלחת מסין ■ בסיום הפגישה סוכם להגביר את שיתוף-הפעולה בין המדינות בתחום, בין היתר באמצעות בחינתו ועדכונו של ההסכם בין המדינות שנחתם ב-1994

במסגרת ביקורו של שר התקשורת והמידע הסיני בישראל, נפגש השר וואנג צ'ן עם עמיתו, שר התקשורת משה כחלון. השר כחלון ציין כי סין היא מעצמה תרבותית מפוארת מזה אלפי שנים, לצד מעמדה כמעצמה כלכלית עולמית, והדגיש את החשיבות הגדולה שהוא מייחס להידוק הקשרים עם סין בכלל, ובנושאי משרדו, בפרט. השר כחלון הדגיש כי משלחת משרד התקשורת, שחזרה לאחרונה מאירוע טלקום העולמי 2009 בג'נבה, התרשמה עמוקות מהישגי הטכנולוגיה הסינית שהוצגו באירוע.

בפגישה ציין השר הסיני את גודלו של השוק הסיני במושגים עולמיים, ואת הפיתוח המואץ והמובילות הטכנולוגית שעוברת סין בשני העשורים האחרונים ואת ההישגים אליהם הגיעה סין ב-60 השנים האחרונות. כמו כן, שיבח השר הסיני את תעשיית הטלקום הישראלית ואת היותה תעשיה מובילה בענף התקשורת העולמי.

השר הסיני גילה עניין בהגברת שיתוף הפעולה בתחום התקשורת בין המדינות והזמין את השר כחלון לביקור גומלין בסין.

השרים סיכמו על הגברת שיתוף הפעולה בין המדינות, בין היתר באמצעות בחינתו ועדכונו של ההסכם לשיתוף פעולה בתחום התקשורת והשידורים שנחתם בין המדינות בשנת 1994. סוכם כי בחודשים הקרובים יבחנו הצדדים את האפשרות לעדכן את ההסכם ולהתאימו לשינויים הטכנולוגיים ולהתפתחויות שפקדו את העולם מאז.

השר כחלון תיאר את המציאות המורכבת של החיים בישראל נוכח סכנות הטרור, וציין כי כמו כל מדינה המחויבת להגן על אזרחיה, אנו נאלצים לבצע פעולות נגד הטרור, כדי לאפשר חיים נורמאליים לאזרחינו, והדגיש את מוסריותו של הצבא הישראלי.

השר כחלון ביקש לנצל את פגישתו עם השר הסיני כדי להעביר את דאגתה של ישראל מעמדתה של סין סביב דו"ח גולדסטון. השר ציין כי ממשלת ישראל מעריכה את מעורבותה של סין במזרח התיכון ובתמיכתה במאמצים להגיע לשלום. יחד עם זאת טען כי תמיכה בדוח כמוה כפרס לטרור. P>השר הסיני מסר כי יעביר הדברים לממשלת סין. תשובה לדברים, הדגיש השר הסיני את ההיסטוריה המשותפת לשתי המדינות במאבקן בפאשיזם, ואת הפעולות שנקטה ממשלת סין לטובת העם היהודי בימי מלחמת העולם השנייה. השר כחלון הודה לעם הסיני בשם העם בישראל על פעולות אלה.