אישום: עו"ד בוכשרייבר מכר במירמה קרקע שאינה שייכת לו וקיבל 340 אלף דולר

עו"ד יצחק בוכשרייבר, ששימש כמנהל המחלקה לטיפול משפטי במירס, מואשם כי ביוני 2007 איתר קרקעות ונכסים שרמת ההתעניינות בהם נמוכה, מתוך כוונה למכור אותם ללא ידיעת הבעלים באמצעות מסמכים מזויפים

עו"ד יצחק בוכשרייבר מאור-יהודה, סלימאן ספורי וארתור חן הואשמו בבית משפט השלום בתל-אביב בכך שקיבלו במירמה תוך זיוף מסמכים סך של 340 אלף דולר בגין מכירת קרקע שאינה שייכת להם. עו"ד בוכשרייבר וספורי הואשמו עוד כי ניסו לקבל במירמה סך נוסף של 1.2 מיליון דולר, תוך זיוף מסמכים עבור מכירת קרקע שאינה שייכת להם.

בתקופה הרלוונטית שימש עו"ד בוכשרייבר בתפקיד מנהל המחלקה לטיפול משפטי בחברת מירס תקשורת. בכתב האישום נאמר כי ביוני 2007 איתרו כל הנאשמים קרקעות ונכסים שרמת ההתעניינות בהם נמוכה, מתוך כוונה למכור אותם ללא ידיעת הבעלים באמצעות מסמכים מזויפים ומירמה.

לפי כתב האישום, הנאשמים קשרו קשר למכור מגרש בשטח של 1,006 מ"ר בהרצליה-פיתוח שבבעלות רחל לונדנר ללא ידיעתה. לצורך כך זייפו הנאשמים מסמכים שונים, בהם צילום תעודת הזהות של לונדנר, ייפוי-כוח בלתי חוזר לטובת בוכשרייבר למכירת הנכס ובקשה לרישום הערת אזהרה.

בוכשרייבר מואשם כי ערך הסכם מכר כוזב, לפיו לונדנר מכרה כביכול את הקרקע לחן תמורת 260 אלף דולר, ובאמצעות מסמכים מזויפים קיבל במירמה מלשכת רישום המקרקעין בנתניה את רישום הערת האזהרה לטובת חן. האחרון מכר את המגרש ל-8 קונים תמורת סכום של 340 אלף דולר, כשבוכשרייבר מציג בפניהם מצגי-שווא לגבי הבעלות על הקרקע.

בסעיף האישום הנוסף נטען כי בוכשרייבר וספורי קשרו קשר למכור נכס שבבעלות רחל לוינגר בהרצליה-פיתוח, ששוויו כ-3 מיליון דולר, ללא ידיעתה, ולקבל תמורתו 1.2 מיליון דולר.

השניים מואשמים כי זייפו את תעודת הזהות של לוינגר וייפוי-כוח בלתי חוזר לטובת בוכשרייבר למכירת הנכס. לפי כתב האישום, בוכשרייבר הציג את המסמכים המזויפים בפני הקונה המיועד, דרור רמתי, ואולם העסקה לא יצאה לפועל, כיוון שרמתי חשד בכשרותה. כעבור כמה זמן נפגש בוכשרייבר עם קונה פוטנציאלי נוסף לנכס, אך העסקה לא יצאה לפועל בשל מעצרו.