למרות תוצאות השיא: קליקסופטוור נופלת ב-20% במחזור חריג

סמנכ"ל הכספים: "צמחנו ב-15% בשנה בעייתית לכלכלה הגלובלית" ■ דיווחה על הכנסות של 16.6 מיליון דולר ורווח בסך 10 סנט למניה ■ צופה כי ברבעון הבא יסתכמו ההכנסות ב-16-16.7 מיליון דולר

"מתוצאות הרבעון השלישי אשתקד עד הרבעון הנוכחי, גדל ההון העצמי של החברה ב-87%", אמר היום משה בן-בסט, יו"ר ומנכ"ל קליקסופטוור , כשהוא נותן ביטוי מספרי להצלחה שחווה החברה בשנה האחרונה. זו התבטאה גם בזינוק של 315% במנייתה מתחילת השנה, תוך שהיא מרכזת מחזורי מסחר גבוהים במיוחד.

קליקסופטוור, יצרנית פתרונות התוכנה לניהול כוח עבודה נייד, מדווחת היום על הכנסות שיא של 16.6 מיליון דולר ברבעון השלישי ורווח נקי של 3.2 מיליון דולר, או 10 סנט למניה. זאת, בשעה שתחזיות האנליסטים צפו הכנסות של 15.4 מיליון דולר ורווח של 8 סנט למניה.

לקוחותיה של קליקסופטוור הן חברות מתחומים שונים בעלות מערך גדול של טכנאים, הזקוקות לפתרונות בחיזוי הביקוש, תכנון אסטרטגי של גודל מערך הטכנאים והחלטות בזמן אמת של שיבוץ וניוד. בין אלו ניתן למנות בין היתר את פרטנר, בזק ודויטשה טלקום בתחום התקשורת, את פסיפיק גז אנד אלקטריק האמריקנית העוסקת בהקמת תשתיות, וכן את חברת קטרפילר, יצרנית הציוד ההנדסי הכבד.

הכנסות החברה מגיעות ממכירת רשיונות תוכנה ומשירותים ותחזוקה שהחברה מעניקה. כך, ברבעון השלישי עמדו ההכנסות ממכירת רשיונות תוכנה על 5.4 מיליון דולר - ירידה לעומת 7.2 מיליון דולר ברבעון המקביל, ועלייה מ-4.1 מיליון דולר ברבעון הקודם. ההכנסות משירותים ותחזוקה טיפסו מנגד ל-11.2 מיליון דולר, לעומת 8.5 מיליון דולר ברבעון המקביל ו-10.3 מיליון דולר בקודם. שמואל ארבץ, סמנכ"ל הכספים של קליקסופטוור, התייחס היום בשיחה עם "גלובס" לעלייה בהכנסות משירותים, ואמר כי "ההכנסות משירותים ימשיכו להיות גבוהות, אולם לא יצמחו באותה עוצמה כפי שהיה ברבעונים האחרונים. במקביל, אנחנו מעריכים שנראה שיעור מעט יותר גבוה של הכנסות ממכירת רשיונות".

הראות קדימה השתפרה

בעוד שבעבר נהגה קליקסופטוור להסתפק בתחזית כללית לגבי המצב העסקי שלה, הפעם היא מספקת תחזית מספרית לרבעון הרביעי, בו היא צופה הכנסות שינועו בטווח של 16-16.7 מיליון דולר, בדומה לרבעון הנוכחי. המשמעות היא שסך הכנסות החברה ב-2009 יהיה בטווח שבין 60 ל-60.7 מיליון דולר, צמיחה של כ-15.4% לעומת 2008. "הרגשנו שהראות שלנו השתפרה, וגם רצינו שהתחזית לרבעון הרביעי תהיה ברורה והאנליסטים לא יקפצו גבוה מדי, כי הרבעון האחרון היה חזק במיוחד", מסביר ארבץ.

אתם מעריכים שתוכלו לשמור על שיעור צמיחה של 15% גם ב-2010?

ארבץ: "עוד לא פרסמנו תחזית לשנה הבאה, ולכן אני לא יכול לתת תחזית מספרית. אבל, צמחנו ב-15% בשנה שמבחינת הכלכלה הגלובלית הייתה בעייתית, ואנחנו מאמינים שהחברה תמשיך לצמוח".

לפי איזה שער דולר אתם מתכננים את תקציב 2010?

"אנו מתבססים על שער חליפין של 3.7 שקל לדולר, אבל זה עוד נתון לשינויים. יש לנו כ-130 עובדים בישראל, ולכן סכום משמעותי מההוצאות שלנו הוא בשקלים. אנחנו מבצעים הגנות בצורה שוטפת כל הזמן, אבל לעולם אתה לא יכול להגן על 100% מהחשיפה שלך".

לאחרונה ביצעה קליקסופטוור את הרכישה השלישית שלה מתחילת השנה, של חברת AiPoint הישראלית תמורת 1.5 מיליון דולר. "הרכישה תוסיף לנו יכולת להציע מערכת יעילה של תכנון וניהול משמרות במקומות בהם עובדים במשמרות רצופות, כמו שדות תעופה ובתי חולים", מסביר ארבץ.

האם לאור ההתעניינות הרבה בחברה, אתם בוחנים רישום למסחר גם בישראל, במקביל לנאסד"ק?

"קיבלנו מספר פניות בנושא, אולם כרגע אין חדש בתחום הזה".

בקופת החברה היו בתום הרבעון 36.5 מיליון דולר, ולדברי ארבץ רוב הכסף מושקע באופן סולידי בפקדונות בנקאיים.

ארבץ: "ההכנסות משירותים ימשיכו להיות גבוהות, אולם לא יצמחו בעוצמה שהכרנו. במקביל, להערכתנו, נראה שיעור מעט יותר גבוה של הכנסות ממכירת רשיונות"