הסיבה למה רפא בניטז לא יפוטר מליברפול: 50 מיליון ליש"ט

דמי הפיצויים שהמועדון יאלץ לשלם למאמן הספרדי, בתוספת העלויות הכרוכות במינוי מנג'ר חדש, מפחידים את הבעלים האמריקנים של האדומים (שבכלל מעוניינים למכור את אחזקותיהם בקבוצה)

המשבר בליברפול העמיק השבוע לאחר שקבוצתו של יוסי בניון הפסידה 2-1 לליון בצ'מפיונס ליג. גם מעמדו של רפא בניטז, מאמן האדומים, אמור כבר היה להתערער בשלב זה, אך מסתבר שזה רחוק מלהיות המצב, והסיבה לכך היא אחת: כסף.

צמד הבעלים האמריקני של המועדון, ג'ורג' ג'ילט וטום היקס, מעוניינים למכור 25% מהשליטה בליברפול בעבור כ-100 מיליון ליש"ט, והדבר האחרון שהם מעוניינים לעשות עכשיו הוא להיכנס להרפתקאה יקרה של פיטורי מאמן. כמה יקרה? מספר כלי תקשורת באנגליה מזכירים היום (ה') שרק לפני כמה חודשים חתם בניטז על חוזה חדש במועדון, בסך 20 מיליון ליש"ט לחמש עונות.

במקרה של פיטורים, יאלצו האמריקנים לשלם לבניטז את הסכום הזה כפיצויים. יחד עם העלויות של מאמן חדש (דמי שחרור מהקבוצה הנוכחית שלו + שכר), ובנוסף לשינויים הכרחיים בסגל בינואר הקרוב, עלות כל העסק עשויה להגיע ל-50 מיליון ליש"ט.

ג'ורג' ג'ילט אמר אתמול: "אנחנו מרוצים לחלוטין מבניטז וחושבים שהוא אחד האנשים הכי טובים שיש בעסק הזה. רק עכשיו הארכנו לו את החוזה".