השופטת ורדה אלשיך: "נורטל ישראל היא סוס מנצח"

האריכה את הקפאת ההליכים בחברה מעבר ל-9 חודשי ההקפאה הקבועים בחוק ■ "האמירה כי נורטל ארה"ב ונורטל אנגליה מצויות בהקפאות הליכים לא סוגרת את הדלת בפני הזרמת כספים ע"י הנאמן שם לקופה בארץ"

"נורטל ישראל היא בבחינת 'סוס מנצח' עבור נורטל העולמית, וסוס כזה ראוי שיתייחסו אליו אחרת. לא רק בהסכמה להארכת הקפאת ההליכים, לשם כך אינני זקוקה להסכמתם של נורטל העולמית. הסכמתה של נורטל העולמית ועניינה בנורטל ישראל צריכים להתבטא בצורה אחרת. האמירה כי גם נורטל ארה"ב וגם נורטל אנגליה מצויות בהליכים כאלה ואחרים של הקפאות הליכים לא סוגרת את הדלת בפני הזרמת כספים על-ידי הנאמן שם לקופה בארץ".

כך כתבה הבוקר (ה') שופטת בית המשפט המחוזי בתל-אביב, ורדה אלשיך, במסגרת החלטתה להאריך את הקפאת ההליכים בחברת נורטל ישראל מעבר ל-9 חודשי ההקפאה הקבועים בחוק. בתוך כך רמזה אלשיך לבא-כוחה של נורטל העולמית כי "יעביר את הדברים לנאמנים ולבעלי המניות בחו"ל".

הדברים נאמרו לאחר שנאמן החברה, עוה"ד אבי פילוסוף, הודיע לבית המשפט כי פנה אל בא-כוח נורטל העולמית בשאלה אם תוכל לסייע במקרה שיתברר כי יש קושי בהפעלת החברה לתקופה קצרה מבחינת המזומנים שבקופה - והתשובה שקיבל היתה כי בא-כוח נורטל העולמית איננו יכול להתחייב.

על כך כתבה אלשיך: "קשה לי לקבל את הדברים שאמר בא-כוח נורטל העולמית, וזאת בלשון המעטה. במיוחד וביתר שאת, לאור דברים אותם כנראה תקבל נורטל העולמית או מי מבעלי מניותיה בעקבות הסדר הנושים, אם הבנתי אותו אל נכון".

אלשיך ציינה עוד, כי "אמנם חלפו 9 חודשים, ועל-פי דין הקפאת הליכים צריכה להסתיים. אלא שבנסיבות מסוימות ועל-פי שיקול-דעתו של בית משפט ניתן לשקול את הדבר ולהאריך את ההקפאה אל מעבר למועד הנקוב, אם ישנן נסיבות מתאימות".

אלשיך הבהירה כי נסיבות המקרה מצדיקות את הארכת הקפאת ההליכים, "אולם לפרק זמן קצר יחסית", וזאת לאור העובדה כי חלק מהבקשות שהוגשו לבית המשפט, הוגשו ברגע האחרון מבלי לפחות שלבית המשפט היה סיפק לעיין בהם כהלכה.

"שתיים מהן הוגשו אתמול והובאו לשולחני רק הבוקר", כתבה, והוסיפה כי "כבר על פניהן נראה בעיניי כי ישנם נושאים הטעונים הבהרה והתייחסות, ואינני בטוחה כי הסדר הנושים, כפי שהוא מנוסח, לא צריך לעבור 'מקצה שיפורים' או 'מקצה תיקונים'".

לפיכך קבעה אלשיך כי הקפאת ההליכים לחברת נורטל תוארך בכחודש ימים, עד ה-19.11.09, על מנת לאפשר לנאמנים לנהל משא-ומתן עם נושי החברה ולהגיע להסדר.