פטריק דרהי חידש את המו"מ עם תשובה לרכישת מניות דלק ב-HOT

ככל הנראה דלק יזמה את חידוש המגעים, כיוון שהיא מעוניינת לצאת מ-HOT על רקע העובדה שדרהי הפך לבעל המניות הגדול בחברה, וכן מכיוון שהשקעתה ב-HOT הפכה לאחזקה פיננסית בלבד

מגעים ראשוניים בין חברת דלק לבין איש העסקים פטריק דרהי בנוגע לאפשרות מכירת אחזקות דלק ב-HOT. לאחרונה התחדשו המגעים בין הצדדים, והם צפויים להימשך בקרוב.

ככל הנראה דלק שבשליטת יצחק תשובה יזמה את חידוש המגעים, כיוון שהיא מעוניינת לצאת מ-HOT על רקע העובדה שדרהי הפך להיות בעל המניות הגדול בחברה, ועל רקע העובדה שהשקעתה בחברה הפכה להיות אחזקה פיננסית בלבד ומעורבותה בנעשה בחברה פוחתת.

עוד נודע כי בין הצדדים ישנם כרגע פערים לגבי המחיר שדלק מעוניינת לקבל - מחיר שגבוה מ-35 שקל למניה. בעת שדרהי נכנס ל-HOT לפני מספר חודשים, המחיר שהיה מוכן לשלם עמד על 33.5 שקל למניה, אך בעת הצעת הרכש האחרונה שפירסם המחיר עלה ל-35 שקל, ובמסגרתה הוא רכש 12% מהמניות וכך הגדיל את חלקו ל-32.77%.

דלק מחזיקה ב-15.96% ממניות HOT, ודרהי כאמור מחזיק 32.77% מהמניות. אם ירכוש את חלקה של דלק, יגיע דרהי בקירוב ל-48.96% מהמניות.

עם זאת, לא מדובר בניסיון השתלטות של דרהי על החברה, וההבנה עם יתר בעלי המניות היא שהדברים ייעשו תוך כדי שיתוף-פעולה. דרהי הוא שותף אסטרטגי ב-HOT, ולכן מעורבותו בנעשה בחברה צפויה להתרחב.

לאחרונה ביקרו את דרהי בצרפת יו"ר החברה, איזיה צ'ציק, והמנכ"ל, הרצל עוזר, והתרשמו עמוקות מהביצועים של חברות הכבלים שמנהל דרהי ומשיעורי הרווחיות הגבוהים שהוא משיג מהן.