מכירות בתים קיימים בארה"ב גדלו בספטמבר ל-5.6 מיליון בתים

הכלכלנים העריכו בממוצע כי מספר הבתים שאינם חדשים שיימכרו יעמוד על 5.35 מיליון בתים בלבד ■ הנתון הנוכחי מגלם עלייה חודשית של 9.4%

מכירות בתים קיימים (כלומר, בתים שאינם יד ראשונה) בארה"ב גדלו בספטמבר ל-5.57 מיליון בתים, הנתון הגבוה ביותר מזה שנתיים, מאז יולי 2007. מנתון זה ניתן לשאוב עידוד בכל הנוגע להתאוששות שוק הדיור והכלכלה כולה בארה"ב.

הכלכלנים העריכו בממוצע כי מספר הבתים שאינם חדשים שיימכרו יעמוד על 5.35 מיליון בתים בלבד, אך הנתון הנוכחי אותו פרסם איגוד מתווכי הנדל"ן הלאומי בארה"ב מגלם עלייה חודשית של 9.4%. מכירות הבתים הקיימים באוגוסט עודכנו כלפי מטה ל-5.09 מיליון בתים.

וויליאם לארקין, מנהל תיק נכסים בקאבוט ניהול כספים, אמר לסוכנות הידיעות "רויטרס" כי מכירות הבתים הוטו לטובה בשל תוכנית הממשלה להעניק לרוכשי דירה ראשונה הטבת מס. "נתוני מכירות הבתים הקיימים מהווים סימן חיובי לשוק הדיור. אניח כי הרבה מרוכשי הדירה הראשונה נדחקו כדי לקבל את הטבת המס בסך 8,000 דולר. הנתח שלהם מתוך הנתון הוא זה שאותו קשה להגדיר.אין ספק כי נראה שתוכנית התמריצים המיועדת לשוק הדיור מתחילה ליצור תחתית", אמר.

כלכלת ארה"ב נסוגה לתוך מיתון בדצמבר 2007, לאחר התמוטטות שוק הדיור ומשבר האשראי שהגיע בעקבותיו, במה שהפך למשבר החמור ביותר מזה 70 שנה. שוק הדיור בארה"ב מתחיל לזחול אל מחוץ למיתון, והאנליסטים מאמינים כי ההשקעה בדירות לגמורים ברבעון השלישי תרמה קרוב לוודאי לצמיחה הכלילית בפעם הראשונה מאז הרבעון שחתם את 2005. עם זאת, קיים חשש לגבי שוק הדיור ותרומתו למצב הכלכלה הגדולה בעולם עם תום תוקפה של הטבת המס בנובמבר.