המעו"ף בשיא של שנה ו-3 חודשים; סמייל 012 טסה ב-36%

המעו"ף עלה ב-0.85% ונקבע ב-1,052 נק' ■ בזק הובילה את המחזורים ועלתה ב-0.2% ■ אפריקה זינקה ב-15.7% ■ זיו סגל: "מהלך של המעו"ף אל מעל ל-1,045 נק' ישחרר את המדד לעלייה לכיוון 1,110-1,120 נק'"

חגיגת עליות בבורסה עם פתיחת שבוע המסחר: לאחר פתיחה שלילית בבורסה המקומית, בהתאם לירידות בסוף השבוע בבורסה בוול סטריט, המדדים המובילים באחד-העם עברו באמצע היום להיסחר בעליות שהתעצמו ככל שהתקדם היום, מגמה שנשמרה עד לסיום המסחר, שהתאפיין במחזור נמוך בכ-20% מהממוצע והסתכם ב-1.31 מיליארד ש'. מדד המעו"ף טיפס ב-0.9% לרמת שיא של 1,052 נק', רמה בה לא ביקר המדד מזה שנה ושלושה חודשים. מדד הבנקים זינק ב-1.8% ומדד הנדל"ן נהנה מעלייה של 2.1%. מניות ענף התקשורת ובראשן בזק וסמייל 012 ריכזו את מירב העניין בשוק על רקע רכישתה את הראשונה ע"י השניה בתמורה ל-6.5 מיליארד שקל - העסקה הגדולה ביותר שנעשתה בשוק הישראלי.

את העליות במעו"ף הובילו היום מניית אפריקה ישראל , על רקע הדרישה של נציגות שאר הסדרות כי לבייב יעביר 800 מ' ש' לעומת סך של 600 מיליון שקל שהציע ביום ה' פרופ' אמיר ברנע המייצג את אפריקה במו"מ, נציין כי בעבר דרשה הנציגות מיליארד ש' כך שמבחינתם מדובר בירידה. בנוסף התפוצץ המו"מ בין מחזיקי אג"ח ט' לבין החברה. בנוסף בלטה היום גם מניית בז"ן שדיווחה כי היא צופה כי מרווח הזיקוק לפיו היא תדווח את דוחותיה לרבעון השלישי יהיה גבוה משמעותית מהמרווח המצוטט ברויטרס, 1.6 דולר לחבית.

מניית בזק אמנם לא רשמה תנודה חדה, אך ריכזה היום את המחזור הגדול בשוק כמו גם עניין רב בעקבות רכישת השליטה בה על-ידי איש העסקים שאול אלוביץ', עסקה שנחשפה ב"גלובס" בסוף השבוע. אלוביץ' יבצע את הרכישה באמצעות סמייל 012 שבשליטתו, מה שמוביל לזינוק של עשרות אחוזים בערכה. העסקה גררה רבות ממניות התקשורת לעליות חדות על רקע השינויים הדרמטים הצפויים להתחולל בהחזקות בחברות השונות במהלך התקופה הקרובה. בין העולות נציין את מניית אינטרנט זהב ואת מניית נטוויז'ן .

מורן צור, מנכ"ל גאון טרייד - זרוע המסחר של בית ההשקעות מיטב, אמר היום ל"גלובס", כי עסקת בזק הפיחה תקוות בקרב המשקיעים. "זה שבעלי עניין רציניים ומרכזיים מכניסים את היד לכיס, זה סימנים חיוביים למשק המקומי", אמר צור. עסקת בזק צפויה לגרור גיוסי הון גדולים, בהם אמורים להיות מעורבים גם הבנקים בישראל, וצור מעריך כי המניות שלהם יגיבו בהתאם. "יש הרבה כסף בידיים של גורמים פרטיים ומשקיעים מוסדיים - כסף שמחכה להיכנס לשוק". לדבריו. בנוסף, צור מציין כי הירידות בוול סטריט ביום חמישי היו בגלל מימושים בלבד, ולא שיקפו שינוי ממגמת העליות, מה שמוביל להערכת צור להנחה כי גם המגמה החיובית בבורסה המקומית בטווח הארוך והבינוני - לא תשתנה.

בשוק ממתינים להחלטת הריבית מחר (ב'), שצפויה להיוותר ללא שינוי על 0.75%. היום אמרו כלכלני מזרחי-טפחות בהתייחסם להודעת הריבית הצפויה מחר: ייתכן שהעלאת ריבית מחר תצריך רכישת דולרים. "אנו ממשיכים לראות בהותרת הריבית על כנה תרחיש סביר והגיוני יותר, אולם לא ניתן לפסול אפשרות להעלאה של 0.25%".

זיו סגל, המנתח הטכני של "גלובס" ציין כי מהלך של המעו"ף אל מעל ל-1,045 נק' ישחרר את המדד לעלייה לכיוון 1,110-1,120 נק'". ולכיוון השני אומר סגל כי "עד 1,000 נק' ניתן להתייחס לירידה של המדד כאל תיקון ולא להתרגש מכך יותר מדי. מהלך מתחת לאזור 1,000-1,010 נק' יהפוך את הגדרת המגמה למגמת ירידה לטווח הבינוני".

"גלובס" חושף: עסקת השנה בשוק התקשורת

אפריקה ישראל המשיכה להיסחר על רקע הסדר החוב המתגבש עם מחזיקי האג"ח. היום נודע, כי מחזיקי אג"ח ט' דוחים את הצעת ההסדר של אמיר ברנע, ודורשים כי החברה "תשלם את החובות לנושיה לפני כל השיקולים". במקביל, בחברת הייעוץ גיזה-זינגר-אבן, אמרו כי "אפריקה יכולה לעמוד בכל התחייבויותיה". בנוסף אומרים היום מחזיקי האג"ח של הסדרות האחרות של אפריקה המיוצגים ע"י עו"ד ליפא בתגובה להצעתו של ברנע שהסתכמה בהזרמה של 600 מ' ש': "לבייב יצטרך להזרים 800 מיליון שקל לאפריקה" ומוסיפים שני סייגים. עם זאת הנציגות מוכנה לפרוס ללבייב את הזרמת הכספים לשנתיים.

מניית בזק הגיבה לחשיפת "גלובס", שאול אלוביץ' רוכש את השליטה בבזק תמורת 6.5 מיליארד שקל. 012 סמייל שבשליטת אלוביץ' רוכשת 30.7% מבזק מקבוצת איפקס-סבן-ארקין, במחיר של 8 שקלים למניה בעסקת מזומנים. מימון העסקה צפוי להיעשות בצירוף של מזומנים, הלוואות ומניות. אלוביץ' סימן את בזק כיעד לרכישה, לאחר שהפסיד בקרב על רכישת פרטנר לאילן בן-דב. אלוביץ ייאלץ למכור את אחזקותיו ב-yes וב-012 סמייל , בה מתכוון אלוביץ' למכור את פעילות הליבה (שיחות בינ"ל) ולהכניס לשלד שישאר את החזקתו החדשה, בזק. האנליסטים בשוק מגיבים לשינוי פני ענף התקשורת בעקבות עסקת בזק ומעריכים כי מדיניות חלוקת הדיבידנדים האגרסיבית תימשך נוכח הצורך של אלוביץ' לממן את הרכישה. ומי צפוי להיפגע? הצרכן, כמובן.

בז"ן דיווחה היום כי היא מעריכה שמרווח הזיקוק גבוה שלה ברבעון השלישי יהיה גבוה מ-7 דולר לחבית. הערכה זו גבוהה בצורה משמעותית מהמרווח המתפרסם ע"י "רויטרס" עבור דוגמת בית זיקוק בים התיכון אשר עומד על כ-1.6 דולר לחבית. בכל מקרה אומרת החברה כי המרווח המדווח של החברה לרבעון השלישי אינו צפוי להיות נמוך מן המרווח המנוטרל. האנליסטית גל רייטר ציינה כי מדובר בהפתעה טובה וכי היא צופה כי העלאת ההערכה תתרום לרווח התפעולי המנוטרל של מגזר הזיקוק יותר מ- 50 מיליון דולר.

החברה האם של כי"ל, החברה לישראל , הוסיפה לרכז עניין על רקע המו"מ המתנהל עם נושיה לצורך השגת הסדר חוב בהיקף של 3.5 מיליארד דולר. במסגרת ההסדר המתגבש, החברה תזרים לצים שבבעלותה כמעט 600 מיליון דולר, תפצה את מחזיקי האג"ח בתוספת ריבית ותזכה לדחייה בתשלומים.

האם טבע תרכוש את חברת פרוטליקס, אשר באחרונה הצליחה בניסוי שלב III בתרופה לטיפול במחלת הגושה? האתר האמריקני JAGfn.com, העוקב אחר שמועות המתרוצצות בחדרי עסקאות בוול סטריט, מדווח כי ישנה בשוק לפיה טבע מתכננת לרכוש את פרוטליקס במחיר של 20 דולר למניה, קרי פרמיה של כ-140% על מחיר השוק. שווי השוק הנוכחי של פרוטליקס הינו 645 מיליון דולר, כך שלפי השמועה טבע עשויה לרכוש אותה לפי שווי של 1.5 מיליארד דולר.

[לאתר המעו"ף]