רוביני: "יקחו עוד 2-3 שנים עד שכלכלת העולם תחזור לצמיחה"

את הדברים אמר רוביני בפגישתו עם סילבן שלום בניו יורק לקראת הביקור שלו בישראל בחודש הבא ■ שלום מסר כי הוא שמח על ביקורו הצפוי של רוביני ומקווה לרתום אותו למען פרויקטים חדשים וקיימים בנגב ובגליל

פרופ' נוריאל רוביני, מי שחזה את המשבר הכלכלי העולמי הזהיר אתמול כי היציאה מהמשבר לא תהיה מהירה כפי שנדמה: "אנו נמצאים בתחילת יציאה מהמשבר הכלכלי אך התהליך הוא איטי ומתמשך. ייקח עוד שנה שנתיים עד שכלכלת העולם תחזור לצמיחה והבראה, ובפרט בארצות הברית ". את הדברים אמר רוביני בפגישתו עם המשנה לראש הממשלה סילבן שלום, המבקר בימים אלו בניו יורק.

השניים נפגשו לקראת ביקורו של רוביני בישראל בחודש הבא. רוביני ישתתף יחד עם המשנה לראש הממשלה סילבן שלום ונגיד בנק ישראל סטנלי פישר באירוע הגאלה הרשמי למען הנגב והגליל ב-12 בנובמבר במלון אינטרקונטיננטל תל אביב. במהלך ביקורו בארץ ייפגש עם ראשי המדינה.

שלום אמר אתמול בתום הפגישה כי "כל עוד הגירעון העצום בארצות הברית נמשך, גירעון שעלול לעבור את ה-9% השנה, הדולר לא יתאושש. עם זאת, אין ספק שהמצב מסייע לייצוא האמריקאי וגם בתוך ארצות הברית המחירים נמוכים ונוחים יחסית לעולם".

המשנה לראש הממשלה הוסיף כי הוא שמח על ביקורו הצפוי של פרופסור רוביני ומקווה לרתום אותו למען פרויקטים חדשים וקיימים בנגב ובגליל. רוביני בתגובה הביע התעניינות והסכמה להתניע פרויקטים למען הנגב והגליל.