פרופיטקט גייסה מג'נסיס וסידר 5.5 מ' ד'

החברה מתכננת לגייס השנה 15 עובדים

"הגיוס יאפשר לנו להרחיב את השוק ולהמשיך בפיתוח המוצר" - כך אומר היום ל"גלובס" דוד אבן-חיים, מייסד משותף ומנכ"ל חברת Profitect, שדיווחה על סבב גיוס שני בסך 5.5 מיליון דולר. את ההשקעה ביצעו קרנות ההון סיכון ג'נסיס פרטנרס וסידר. זהו סבב הגיוס השני בחברה בו סידר משתתפת.

פרופיטקט פיתחה חבילת תוכנה המיועדת לרשתות קמעונאות, שמטרתה היא הגדלת רווחיהן על-ידי מניעת אובדן מלאי ומרווח. "התופעה הנפוצה היא שמתגלה חוסר בספירת המלאי", מסביר אבן-חיים. "התוכנה שלנו מאפשרת, במקום לחכות לספירת המלאי, לאתר את החוסר עוד קודם". לדבריו, ברוב הרשתות הקמעונאיות גודל האובדן שקול לרווח הנקי שלהן, כך שמניעתו מגדילה משמעותית את רווחיהן.

בין לקוחות פרופיטקט ניתן למנות את הרבוע הכחול וחנויות הנוחות yellow של פז ומנטה של דלק. גם מטרו הגרמנית היא לקוחה של החברה, ואבן-חיים מציין שחברות נוספות בארה"ב ובבריטניה סיימו פיילוטים עם מוצר החברה, כך שבקרוב ייחתמו חוזים נוספים.

פרופיטקט מת"א מעסיקה 20 עובדים, ומתכננת להגדיל ב-15 איש את מצבת כוח האדם שלה בשנה הקרובה.

אדי שלו, שותף מנהל בג'נסיס, אמר כי "מדובר בהשקעה בחברה בעלת פתרון ייחודי, כך שפוטנציאל הצמיחה שלה הוא גדול". אמנון שהם, שותף בכיר בסידר, ציין כי הקרן עובדת בצמוד לפרופיטקט, ותומכת בחדירתה לשוק האמריקני.

"קרן סידר משקיעה בעיקר בשלב מוקדם, ואנו ממשיכים להשקיע בחברות הפורטפוליו שלנו עם התפתחותן העסקית", אמר שהם. *