פגישה כושלת בין הנהלת אפריקה לנציגי האג"ח; מוסדי: "הנהלת אפריקה חזרה להיצמד למתווה ברנע"

איזי כהן, מנכ"ל אפריקה ישראל שבשליטת לב לבייב, בא בשעות הערב של יום א' לפגישה עם רועי ורמוס ונציגי 12 הסדרות של מחזיקי האג"ח ■ אחד המוסדיים ל"גלובס", לאחר סיום הפגישה: "התייחסות בכירי אפריקה לדרישותינו אינה רצינית, הגענו למקסימום שניתן לתת מבחינתנו" ■ מוסדי אחר: "איזי כהן מנסה להחזיר את הגלגל לאחור, האור בקצה המנהרה רחוק"

איזי כהן, מנכ"ל אפריקה ישראל בא אמש (א') בשעה 22:00 למשרדו של עו"ד ליפא מאיר במטרה לסגור סופית את הפרטים עם נציגות מחזיקי האג"ח. יחד עם כהן הגיעו נדב גרינשפון, סגן יו"ר אפריקה ישראל ויד ימינו של לבייב ורון פאינרו, סמנכ"ל הכספים של אפריקה ישראל.

עם זאת, כחלוף כשעה וחצי התברר כי הפגישה הסתיימה ללא תוצאות. הנציגים של מחזיקי האג"ח עזבו את המקום ואילו בכירי אפריקה נותרו עם עו"ד ליפא מאיר לדון באפשרות להסדר. יש לציין כי פרופ' אמיר ברנע, שהגיש את הצעת ההסדר מטעם אפריקה, לא נכח בפגישה זו.

אחד המוסדיים אמר לאחר הפגישה ל"גלובס": "נדמה שאפריקה חזרה לאחור ונצמדת למתווה ברנע. התייחסות החברה לדרישותינו אינה רצינית, אולם הגענו למקסימום שניתן לתת מבחינתו".

מוסדי אחר אמר ל"גלובס": "איזי כהן מנסה להחזיר את הגלגל לאחור ומתעקש על שווי חברה של 2.7 מיליארד שקל. בכל נושא המניות, הם מציעים לנו הפוך ממה שרצינו. אמרנו לכהן שלא ניתן להחזיק במקל משני צדדיו, גם להיות בעל שליטה וגם להגיע להסדר. האור בקצה המנהרה עדיין רחוק".

בין הצדדים יש עדיין שתי נקודות מחלוקת עיקריות: הראשונה היא מה השווי של אפריקה ישראל והשניה היא מה הגובה של ההון שלב לבייב, בעל השליטה בחברה, צריך להזרים.

על פי הצעתו המתוקנת של פרופסור אמיר ברנע, כפי שפורסמה ביום ה' האחרון, שווי חברת האחזקות עומד על 2.7 מיליארד שקל, אך מחזיקי האג"ח טוענים שהשווי נמוך יותר. נקודה שניה היא שלבייב מוכן להזרים 600 מיליון שקל לחברה, אך המוסדיים דורשים שהסכום לא יפחת מ-800 מיליון שקל. השווי שיקבע לחברה ישפיע על הכסף שלבייב יאלץ להזרים לחברה ועל היקף החוב שיומר למניות.

נקודות נוספות בהסדר החוב הן: מיליארד שקל חוב יומר לסדרת אג"ח קצרה לשנתיים, 3.3 מיליארד שקל יומרו לאג"ח ארוכה ל-10 שנים, 2.6 מיליארד שקל יומרו למניות של אפריקה ישראל וחברות בנות ובנוסף תינתן אופציה למניות החברה בגובה של 7.5% ובמחיר מימוש לפי שווי חברה של 5 מיליארד שקל.

ההערכות היו כי בית ההשקעות פסגות, שהוביל קו לוחמני במו"מ מול אפריקה ישראל, ישפיע דרמטית על ההכרעה כיוון שהוא מחזיק בחלק ניכר מסדרת האג"ח ועל רקע התבטאויותיו האחרונות של כהן בסגנון "הבעיה שלי היא רועי ורמוס". ברגעים אלו מתקיימת פגישה של מחזיקי האג"ח בנוכחות ורמוס, יתר חברי הנציגות ועו"ד ליפא מאיר ומאוחר יותר יצטרף אליהם איזי כהן.

האופטימיות בנוגע להתקדמות משמעותית במו"מ להסדר החוב בין החברה לבין מחזיקי האג"ח באה היום לידי ביטוי בזינוק של 15.7% במניית אפריקה ישראל. עם זאת, כאמור, נכון ליום א' בחצות, דווקא חלה התרחקות בין עמדות הצדדים.