הפועלים יקבל 24 מיליון דולר כפיצוי מבנק איטלקי

במאי 2003 מכר בנק אינטסה לבנק הפועלים אג"ח של חברת מוצרי החלב האיטלקית הגדולה פרמה לט בסך 14.3 מיליון דולר ■ פרמה לט קרסה בדצמבר 2003 כשחובותיה הגיעו ל-21 מיליארד דולר והפועלים נאלץ למחוק את ההשקעה

בנק הפועלים זכה בהליך משפטי בניו יורק כנגד הבנק האיטלקי אינטסה (BANKA INTESA SAN PAOLO) ויקבל 24 מיליון דולר. מאחר והפועלים מחק בעבר את ההשקעה יזקף הסכום שהושב לרווח והפסד. הערכות כי הבנק ירשום בגין הרקוברי רווח של 60 מיליון שקל ברבעון הרביעי. את המאבק המשפטי של הפועלים נגד אינטסה הוביל ראש החטיבה הבינלאומית אלברטו גרפונקל.

הפרשה החלה במאי 2003, כאשר אינטסה מכר לבנק הפועלים, לתיק הנוסטרו של הבנק, אג"ח של חברת מוצרי החלב האיטלקית הגדולה פרמה לט, בסך 14.3 מיליון דולר. פרמה לט קרסה בדצמבר 2003 כשחובותיה הגיעו ל-21 מיליארד דולר, והפועלים נאלץ למחוק את ההשקעה.

בהפועלים סברו כי אינטסה מכרו להם את האג"ח "בחוסר תום לב, ובשעה שידעו על קריסתה הצפויה של פרמה לט". להערכת הפועלים המכירה נעשתה כדי להקטין את החשיפה של אינטסה עצמה לפרמה לט על חשבון בנק הפועלים. לאחר שאינטסה סרב להיענות לדרישות הפועלים ולהחזיר את הכסף ששולם, הוגשה נגדו תביעה.

בשבוע שעבר פסק חבר מושבעים בניו יורק כי מכירת האג"ח של פרמה לט לבנק הפועלים, היתה "חלק ממזימה שנרקמה במטרה להשיג כספים לפרמה לט וכי אינטסה ביצע מעשה תרמית נגד בנק הפועלים והיה שותף למעשי תרמית מצד חברות בנות של פרמה לט". בית המשפט הורה את איטנסה לשלם להפועלים את מלוא הסכום בתוספת ריבית שהצטברה מאז ובסך הכל 24 מיליון דולר. הערכות כי בעקבות מתן פסק הדין גדלה האפשרות להגשת תביעות נוספות נגד אינטסה, מצד מוסדות פיננסיים נוספים ברחבי העולם שקנו באמצעותם אג"ח של פרמה לט.