בדרך לאקזיט? אלרון עשויה למכור את מדינגו ב-150-170 מיליון דולר

החברה, שבשליטת נוחי דנקנר וחייבת כ-50 מיליון דולר לבנקים, מכרה באוגוסט גם את חלקה בנטוויז'ן ■ אם העסקה תצא לפועל - אלרון תרשום רווח הון של 54-80 מיליון דולר ■ המניה מזנקת ב-15% בבורסה

אלרון ממשיכה במסע המכירות לצורך החזרת החובות לבנקים: החברה, שבשליטת דיסקונט השקעות (48%) של נוחי דנקנר, הודיעה היום (ב') כי קיבלה מכתב אינדיקציות בלתי מחייב למכירת החברה הבת מדינגו במזומן תמורת 150-170 מיליון דולר. כמו כן, עשויה אלרון לקבל תגמולים נוספים בהתאם לעמידתה של מדינגו באבני דרך שיוסכמו בין הצדדים, אשר עשויים להביא את היקף העסקה ל-185-213 מיליון דולר. אלרון עצמה נסחרת בבורסה בת"א ובוול סטריט לפי שווי של 180 מיליון דולר.

במידה שהעסקה אכן תצא אל הפועל, אלרון תרשום רווח הון של 54-80 מיליון דולר, כאשר הרווח הצפוי לדסק"ש הינו 25-38 מיליון דולר. אלרון, נזכיר, מחזיקה ב-92% ממניות מדינגו, ישירות ובשרשור דרך החברה-הבת שלה RDC, גוף מסחור הטכנולוגיות של חברת רפא"ל.

אם אלרון אכן תמכור את מדינגו, יהיה זה האקזיט השני המשמעותי שלה השנה, לאחר שהחברה מכרה באוגוסט את חלקה בנטוויז'ן (15.24%) לכלל תעשיות ודסק"ש (שתיהן בשליטת נוחי דנקנר) תמורת 228 מיליון שקל. אלרון תרשום ממכירה זו רווח הון קטן, אולם חשובה יותר העובדה שהכסף שיתקבל יאפשר לה להחזיר את חובותיה לבנקים ולדסק"ש, הנאמדים בכ-50 מיליון דולר.

מדינגו העוסקת בפיתוח תרופות אשר בשלהי יולי קיבלה אישור ממינהל המזון והתרופות בארה"ב (FDA) לשווק את מוצר הדגל שלה - משאבת אינסולין לחולי סכרת. המשאבה של מדינגו תתחרה במשאבות קיימות, בין היתר של חברות ענק כמו Medtronic ו-Roche, וכן חברות בינוניות כמו Insulet וגם מגוון חברות קטנות וצעירות יותר, ביניהן גם נילימדיקס הישראלית.

המוצר של מדינגו הוא משאבה קטנה, ולדברי החברה זולה ונוחה יותר לשימוש מאשר המשאבות הקיימות. מדינגו מאמינה כי המשאבה שלה תתאים לא רק לאינסולין, אלא לכל סוג של תרופה הניתנת היום בזריקות תדירות או באינפוזיה.

את הרבעון השני של השנה סגרה אלרון בהפסד של 4.1 מיליון דולר, בהמשך להפסדים של 16.8 מיליון דולר ברבעון השני של 2008 ו-9.8 מיליון דולר ברבעון הראשון של השנה.